GNOCCHI – SUNN MIDDAG PÅ 10 MINUTTER

Jeg laget gnocchi for første gang i går. Hvorfor har jeg ikke laget dette tidligere. Gnocchi er super enkelt og også veldig sunt og godt!

Når jeg sier at jeg laget gnocchi, så må jeg poengtere at jeg ikke laget gnocchiene selv. Jeg kjøpte gnocchi og laget sausen. De fleste matvarebutikker har gnocchi. Gnocci er en slags potetpasta. De består av hele åtti fem prosent potet, i tillegg til litt hvetemel. Det tar bare et par minutter å tilberede. Med gnocchi i kjøleskapet har man basen for en super enkel og rask middag. Jeg valgte å servere pastaen med en ekstra spicy tomatsaus med grønnsaker.

Gnocchi – sunn middag på 10 minutter
med spicy tomatsaus

Til 2 personer

Gnocchi, ønsket mengde, jeg brukte 1 pakke
1 pakke karbonadedeig
1 løk
2 gulrøtter
1/2 squash
1 hvitløksfedd
1 cm chili
1 boks hakkede tomater
3 ss tomatpure
Valgfritt smakstilsetninger: 1 ss sweet chili saus, 1 ss soya saus, bittelitt sukringold – ca 1/3 ts
Salt og pepper
 
Finhakk chili og hvitløk. Hakk gulrot, løk og squash i grove biter. 
Ha grønnsakene i en panne sammen med karbonadedeigen. Stek på høy varme i 2 -3 minutter.
Ha så i hakkede tomater, tomatpure, krydder og smakstilsetninger. 
Kok opp og la det putre i 2 minutter. 
Ha så i gnocchien og la det putre i ytterligere 2  minutter. 
Server.

Jeg toppet med litt revet parmesan. Revet parmesan er jo en slager på pastaretter.

Gnocchi har helt klart gitt mersmak for meg. Det er noe jeg skal eksperimentere mer med fremover. Håper du også lar deg friste.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg