GRILLET SQUASHSALAT MED TORSK 

I går grillet jeg torsk til middag med familien sammen med en grillet squassalat. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har grillet fisk så ofte, faktisk tror jeg dette er andre eller tredje gangen jeg har gjort det. Men fisk på grillen er jo super godt! Det er noe jeg skal bli flinkere til å lage.

Grillet squashsalat og torsk
Til 2 personer

Torskefileter
Sitron
Litt olje
1 squash
Salt og pepper
2 -3 håndfulle ruccola
1 hvitløksfedd
Erter eller kikerter

Tørk av torskefiletene. Ha på salt og pepper.
Smør grillristen med litt olje. 

Grill torskefiletene med skinnsiden ned i 4 -5 minutter. Snu den så og stek et par minutter på den andre siden, til fisken er ferdigstekt. 

Del squashen i tynne skiver med en ostehøvel. Ha salt og pepper på skivene. Grill skivene i 3 -5 minutter, til de blir myke og møre.
Finhakk hvitløken. 
Bland de grillede squashskivene med ruccola, finhakket hvitløk, erter /kikerter og sitronsaft. 
Server.

Jeg serverte grillede søtpotetskiver til squashsalaten og torsken. Du kan gjerne ha potetmos, ovnsbakte potetbåter, bakt potet, pasta , kokt ris eller annet tilbehør om du ønsker det.

Der har du en skikkelig lett og god sommermiddag som er klar på under 15 minutter! Har du ikke grill, kan du lage middagsretten i stekepannen. Da steker du torsken og squashen på samme måte som beskrevet over. 
God middag!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Så friskt og godt det så ut. Jeg skal grille til helgen. Tror jeg skal prøve squash salat.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg