GRILLMIDDAG – GRILL ALT

I  dag vil jeg slå et slag for grillen og det å grille alt. Det gjorde vi nemlig til middag i dag. Grillet absolutt alt, potetene, kjøttet og grønnsakene. Det ble så godt. Så og si alt kan puttes på grillen! Er det slik at du ikke har en grill, kan du legge alle ingrediensene på en bakplate og steke i ovnen på 200 grader i 20 -25 minutter.

Nå som jeg er på fjellet og har ferie, gjør jeg litt ekstra stas ut av middagen. Det er hyggelig å lage mat til flere og å spise med andre. Da bruker jeg noen ekstra minutter på å kokkelere og tar gjerne et glass vin. Denne middagen var riktignok ikke så avansert. Den er klar på cirka tjuefem minutter, men den falt virkelig i smak hos både liten og stor.

Grillmiddag – grill alt

Poteter 
Krydder: salt, pepper, hvitløk og timian
Litt olje
Svinefilet, eventuelt annen kjøtt, fjærkre eller fisk
Grønnsaker, jeg har brukt  gulrot, rødløk, sjalottløk og paprika i forskjellige farger, 
Maiskolbe

Del potetene i grove båter. Bland potetene med litt olje, salt, pepper, hvitløkskrydder og timian. 
Krydre svinefileten med salt og pepper. 
Del grønnsakene i grove biter. 
Grill potetene på høy varme i ca 15 minutter. Stikk en gaffel gjennom en potetbåt for å sjekke om de er møre. 
Grill svinefileten i 12 -15 minutter. Bruk gjerne et steketermometer slik at du er sikker på at du får et saftig resultat. 
Grill grønnsakene til de er møre, 8 -10 minutter. 
Server.

Hva er din favoritt på grillen? Selv elsker jeg maiskolber og grillede grønnsaker. Farger på grillen gjør meg glad!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Aubergine på grillen er helt fantastisk! Også neper, faktisk! Neper, hvitløk, litt soyasauce …legger i folie og griller. Helt fantastisk godt!

    2. Ahhh, så enig!!! Masse farger på grillen og jeg er fornøyd, hehe! Så deilig ut! 🤩👍 Ha en fortsatt fin tid på hytta, gode, fine deg! Klem! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg