GRØNNSAKSPASTA MED SCAMPI -SUNN MIDDAG PÅ 10 MINUTTER

Dagens middag var bare så god! Jeg laget grønnsakspasta med scampi. Pasta, grønnsaker, scampi og den magiske ingrediensen mango. Mango gjør seg helt utmerket i pasta. Det gir en mild og søt smak som passer perfekt sammen med det bitre fra sitronen og det milde fra scampiene, som også er i denne oppskriften.

Her har du en sunn og skikkelig god middag på 10 minutter. Du får i deg godt med proteiner og fiber. En super hverdagsmiddag som bade smaker og gjør godt!

Scampi kan byttes ut med andre ting som kylling i terninger, kyllingkjøttdeig, grillet kylling, svin av forskjellige typer og også bønner og linser for en vegetarisk variant.

Grønnsakspasta med scampi – sunn middag på 10 minutter
Til 1 porsjoner

Ønsket mengde pasta
1/3 rødløk
1 hvitløksfedd
Ca 0,5 cm chili
1/4 squash
1/2 boks cherrytomater, ca 150 g
1/3 – 1/2 mango
1/2 sitron
Ca 1/3 ts salt og 1/4 ts pepper

Kok pastaen som anvist på pakken.
Om du ikke bruker ferdigkokte scampi, stek scampiene raskt i en panne i litt olje, jeg bruker kokosolje, på begge sider.
Kutt grønnsakene i biter. Finhakk hvitløk og chili.
Stek rødløk, chili og hvitløk i en panne på høy varme til løken blir blank. Ha i squash. Stek et par minutter til squashen blir myk.
Ha i cherrytomatene og mangoen. Stek 1 minutt. Rør så inn den ferdig kokte pastaen og scampiene.
Press over saften fra sitronen, og ha over salt og pepper.
Server gjerne med litt frisk basilikum.

Som du ser, har jeg vært så klønete at jeg ikke har skrelt scampiene mine før jeg blandet de med pastaen. Gjør det! Det er ganske irriterende å skulle skrelle scampien hver gang du tar en bit. Man lærer av de feilene man gjør. Det skal jeg ikke gjøre igjen.

Ha en fin tirsdagskveld, dere!

 

Kristine  ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg