HAMBURGER QUESEDILLA

Til middag i dag, klarte jeg ikke bestemme meg for om jeg ville ha hamburger eller quesedilla. Så jeg kombinerte de to, og laget rett og slett en hamburger quesedilla. Det var godt! Jeg vet det bare er torsdag i dag, men denne middagen gav meg skikkelig helgefølelse. Jeg slo til med et glass cola zero med isbiter til, og satt og koste meg som bare det. Hamburger quesdeilla er skikkelig kosemat!

Hamburger quesedilla
Til 2 -3 personer

1 pakke karbonadedeig
5 skiver bacon
10 lomper eller tortillas
Ketchup
Dijon sennep, kan sløyfes
1 liten rødløk
Revet ost, jeg brukte en blanding av cheddar og Jarlsberg
Syltet agurk
Salt, pepper, løkkrydder

Stek bacon. 
Stek karbonadedeig med salt, pepper og løkkrydder.
Del løken i tynne skiver. Finhakk sylteagurk.
Smør et tynt lag med dijonsennep og ketchup på halvparten av lompene / tortillaene. Legg over karbonadedeig, baconskiver, løk og sylteagruk. Strø over ost. Topp så hver lompe / tortilla med en ny lompe / trotilla som ikke har fyll.
Stek quesdillaene i en panne på medium til høy varme i cirka 3 minutter på hver side. Osten skal smelte og de skal få en sprø overflate.

Eventuelt kan du legge dem utover en bakeplate og steke dem i ovnen på 225 grader i 5 -10 minutter.
Del i to og server.

Som du ser har jeg valgt karbonadedeig, bacon, løk og sylteagurk som fyll. Dette kan selvfølgelig byttes ut med annet, en quesedilla kan jo fylles med akkurat det en ønsker. Jeg vil likevel anbefale å teste denne hamburgervarianten. Jeg tror den vil bli en favoritt. Hamburgerquesedilla ble i hvert fall en favoritt hos meg!

Håper det smaker.

 

Kristine ♥ 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg