HÅPER DU HAR DET BRA

Jeg håper du har det bra i disse tider ❤ Her skriver hovedsakelig om trening og mat, da det i hovedsak er disse temaene bloggen min handler om. Likevel må jeg komme med noen ord om covid i disse tider. Jeg er enormt heldig som har nok så vanlig hverdag. Jeg er ikke permittert fra jobben og jeg kommer meg ut av huset. I sykeleiejobben er det mer behov for arbeidskraft enn noen sinne og jeg jobber mer enn vanlig. Samtidig øker også forespørselen etter å ha meg som online coach, da mange vil ha rutiner og hjelp med motivasjon, trening og kosthold i disse tider. Jeg har derfor økt antall online coaching- plasser i forhold til hva jeg pleier å ha. Derfor ser grunnbasen i livet mitt, altså arbeidshverdagen min, nok så lik ut som den gjorde før covid. Det er jeg evig takknemlig for. Likevel blir jeg selvfølgelig påvirket, spesielt etter forrige ukes tilstramninger av tiltak.

Det er en stressende og rar situasjon vi lever i akkurat nå. Da dette startet i begynnelsen av tjue tjue, hadde jeg aldri trodd det skulle bli så ille som det er nå. Det tror jeg for øvrig ingen hadde sett for seg. Nå blir vi bombandert med smittetall, triste nyheter og smittetiltak. Veldig mange tar dessverre ikke tiltakene seriøst og blir i stedet oppgitt og irritert over det som blir anbefalt av myndighetene. Jeg skjønner frustrasjonen. Å ikke kunne være sosial og klemme de man vil, ikke kunne gå på treningssenteret, ikke gå ut for å ta seg en øl, å ikke kunne gå på skolen eller ha en normal arbeidshverdag, å kun hovedsakelig være inne, enten alene eller med nærmeste familie. Det er vanskelig, skummelt og krevende. Men vi er nødt til å ta dette på alvor. Vi er nødt til å stå sammen. 

Jeg skrev litt om nettopp dette på instragram på lørdag. Tiltakene som kom forrige uke førte til at mange store sosiale medieprofiler klagde for åpen hals. Det gjør meg lei meg og irritert. For når en person klager, fører faktisk bare til negativ stemning og mer klaging. Det drar andre ned.

Nå er situasjonen som den er. Og, ja, det er kjipt, men kan vi ikke i stedet akseptere situasjonen? Vi får ikke gjort noe med tiltakene nå. Kan vi ikke forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen? Dette er ikke en tid for å være egoistisk. Selv om du kanskje tenker at det er covid ikke er farlig for deg eller at det er jæ*** kjipt å ikke få trent styrke på senter, så er denne sykdommen svært smittsom og den er dødlig alvorlig for mange. Du, jeg og alle andre, er nødt til å åpne øynene våre og se litt lenger enn vår egen nesetipp. Vi må tenke på landet vårt som en helhet. På alle innbyggerne i Norge og i resten av verden. Vi må stå sammen. Så kjære deg, la oss følge retningslinjene og ta vare på hverandre.

Det er vanskelig å forstå hvorfor slikt skjer, og jeg har ikke noe godt svar på det. Det kan føles urettferdig og rett og slett dritt. Det er naturligvis helt lov å ha disse tankene. Jeg får dem også av og til, men det å forsøke å ikke la disse tankene være altoppslukende og akseptere situasjonen, vil gjøre det lettere for deg på lang sikt. Det er fortsatt så mye vi kan gjøre. Vi må forsatte å leve livet vårt så godt vi kan, men vi må være forsiktige og ha covid i bakhodet. Det er også ekstra viktig å ta vare på seg selv i disse tider. Finne takknemlighet og glede i de små tingene. Om du ikke allerede gjør det, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å begynne å skrive en takknemlighetsbok. Det tar ikke mer enn tre minutter. Jeg gjør dette hver eneste morgen og det setter virkelig i gang den positive tankegangen og gjør at dagen min blir mye bedre. Du har fortsatt masse fantastisk i livet ditt og det er dette må vi ta frem nå. Jo vanskeligere tider man står jo, jo viktigere er det å ta seg tid til å tenke over det gode og det bra. Andre ting jeg gjør er å Skype eller ringe folk jeg skulle ønske jeg hadde kontakt med. Lillebror er for eksempel i Danmark. Planen var at jeg skulle besøke han i sensommer, det gikk ikke. En av mine beste venninner, er i New York. Hun skulle jeg besøkt ila vinten. Det får jeg ikke gjort nå. I stedet forsøker jeg å snakke jevnlig med dem på telefon eller Skype. Senest i går hadde jeg en virtuell date med min venninne i New York. Da satt vi å skravlet en times tid på Facetime, mens vi tok oss et glass vin, hygget oss og forsøkte å bare lage en koselig stund. Jeg er takknemlig for alle mulighetene vi har til å ha kontakt med andre, uten at vi er direkte med dem. Ikke minst er jeg takkenemlig for at jeg er sunn og frisk, og at alle mine nærmeste også er det. Og at jeg har muligheten til å pleie ekstra godt med meg selv i disse tider. Hver dag forsøker jeg å gjøre minst en ting som virkelig føles godt for meg. Det kan være å gå en tur og bare lytte til naturen, ta meg en lang dusj og bruke en deilig dusjkrem, lage meg en god kopp kakao, pakke med inn i et pledd og lese en fin bok, sette meg ut på verandaen og se på morgensolen mes jeg drikker kaffe – selvfølgelig godt påkledd. Slike ting som gjør at jeg føler litt varme og glede innvendig, og som dagene litt bedre.

Jeg håper du har det bra og at du tar godt vare på deg selv. Også håper jeg inderlig vi sammen kan gjøre denne perioden best mulig. At vi bringer smil, glede og positivet inn i hverandres liv, fremfor å klage og dra hverandre ned. Det fantastiske er at når du er positiv, vil du også oppleve at andre rundt deg blir mer positive, som igjen smitter tilbake på deg og gjør deg enda mer positiv.

Ta grep i denne vanskelige hverdagen. skriv ned ting du er takknemlig for. Fortell dine nærmeste at du er glad i dem og ta vare på deg selv. Jeg håper du har det bra og jeg håper du tar grep for å gjøre hverdag best mulig.

 

Kristine ❤

6 kommentarer
    1. Takk for at du skriver sånne fine oppvelkende ord og innlegg. Håper du holder deg frisk og rask. Klem fra Tiril i nord

    2. Kjære Kristine. For et nydelig innlegg. Håper du også har det bra ♥ Ta vare på deg selv.

    3. Så enig! Vi må bare gjøre vårt beste alle sammen! Og, ja, det er mye bedre å akseptere situasjonen. Klaging hjelper svært lite… Og dette varer heldigvis ikke evig! Vi har mye å leve for i forhåpentlig maaangeår til! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg