HIGH FIVE   – SKRYT AV DEG SELV

I dag må jeg rett og slett skryte litt av meg selv. Yes, jeg gir meg selv en high five og et klapp på skulderen. For de av dere som er fan av janteloven, slutt å les nå! Jeg er antijanteloven. Jeg mener vi alle burde være flinkere til å skryte av oss selv. Det er jo så mye bra vi gjør hver bidige dag!

I dag våknet jeg og følte at det ikke var helt min dag. Jeg vet ikke hvorfor, men kropp og hodet kjentes ikke helt med. Så klarte jeg selvfølgelig å miste koppen med morgenkaffen i gulvet. Ikke bare var det kaffe overalt, jeg tråkket også på en av glasskårbitene fra koppen og skar meg under foten. Da var det gjort! I hodet mitt var denne dagen dømt til å bli en dårlig dag. Jeg hadde ikke lyst til å dra på trening, jeg hadde ikke lyst til å dra på jobb og jeg synes egentlig bare at dagen var kjip. Jeg la meg ned i sengen for å se en episode på Netflix. Ti minutter inn i episoden slo deg meg ‘hva er det du driver med Kristine? Å surmule sånn for deg selv, gjør bare humøret ditt enda dårligere’. Jeg bestemte meg for å dra en tur på trening og gi det 10 minutter. Jeg tok motvillig på meg klærne, kom meg avgårde og satte i gang. 10 minutter inn i økten var humøret mitt totalt snudd. Jeg følte meg mye lettere både til sinns og i kroppen!

Jeg fortsatte økten min og det ble faktisk en skikkelig bra økt. Jeg var hakket fra å ta ny rekord i chins. Jeg tok nemlig 4 rep med 15 kg ekstra i beltet. Og ikke bare 1 sett, men 2 sett! Min tidligere rekord er på 3 rep. For en magisk følelse! I tillegg følte jeg meg sterk på alle de andre ryggøvelsene jeg gjorde. Jeg la forøvrig ut en video i story på instagram av chins og et par andre øvelser fra dagens økt, @kristine_aure.

Nå har jeg akkurat unnagjort et par timer kontorarbeid. Humøret er bra. Energien er bra. Og dagen er egentlig ganske så bra! Yes, high five til meg. Ikke bare hadde jeg en skikkelig bra treningsøkt, jeg klarte å få meg selv ut av den negative tankespiralen og gjorde om en dårlig dag til en bra en. Husk at alt starter i hodet dere!

Hva har du gjort bra i dag? Det kan være de minste ting som at du tok ut søpplen, kom deg på trening, hadde en bra arbeidsdag, gikk til butikken, gav en klem til noen som trengte det, spiste en sunn lunsj eller noe helt annet. Gi en high five til deg selv du også og skryt av deg selv. Det å jevnlig skryte av seg selv kan føre til bedre selvfølelse, bedre selvtillit og bedre humør. Gjør det litt oftere. Du fortjener det!
Ha en super dag!

 

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Hilde Marie
      Det starte med å innse at man har en dårlig dag og at en kan gjøre noe med det. Tusen hjertelig takk for veldig hyggelige ord 🙂

    2. Du inspirerer Kristine. Jeg skal skryte mer av meg selv. Og du er sykt sterk 🙂

    3. Så flink du er! Det er virkelig ikke alltid lett å snu en dårlig dag der “alt” går galt, til en dag med så mye positivitet som du opplevde! Creds til deg og stor inspirasjon til meg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg