HJEMMELAGET SUNN OG GOD COOKIE DOUGH

Cookie dough gir meg gode barndomsminner. Jeg elsket å slikke bollen når mamma bakte. Og fortsatt elsker jeg cookie dough! 

I går kveld fikk jeg akutt lyst på cookie dough og da laget hjemmelaget sunn og god cookie dough. Denne blander du sammen alle ingrediensene på to minutter. Så venter du bare på at cookie doughen skal godgjøre seg litt i fryseren. Du kan selvfølgelig droppe å sette den i fryseren, men da blir den ekstra god!

Hjemmelaget sunn og god cookie dough
Til 1 person

100 g eplemos, eventuelt 1/2 godt moden banan
150 g yoghurt, jeg brukte tyrkisk yoghurt. Kesam, gresk yoghurt eller kokosyoghurt kan også brukes
2 ss peanøttsmør
1 ss havremel, eller annet mel
1 ss casein proteinpulver, jeg brukte salted caramel, kan sløyfes
1 ss agave sirup, eller annen søtning
1/5 ts vaniljepulver
1/5 ts salt
1 håndfull hakket sjokolade eller kakaonibs

Mos bananen med en gaffel om du bruker banan i stedet for eplemos. 
Bland så sammen alle ingrediensene utenom sjokoladen. Ha så i sjokolade / kakaonibs.
La stå i fryseren i 5 -10 minutter.
Server.

Jeg toppet med protein crisp (disse små sjokoladesakene er ganske så gode!) og kokosflak. Se på den da. Blir du ikke fristet til å lage sunn og god cookie dough du også?
Håper det smaker og gooood fredag!

 

Kristine ♥

13 kommentarer
    1. Silje E.
      Jeg setter pris på dine hyggelige ord <3 men nå legger jeg denne diskusjonen død i kommentarfeltet. Jeg vil at dette skal være et positivt sted. Vil Thea ta det videre, kan hun sende meg en personlig melding 🙂

    2. Lol. Det er ganske mange toppløs bilder hos feks trenings frue også 😆 du er bare ute etter å ta kristine. Keep up the good work. Jeg liker bloggen din og deg og fukuset du har 🌸

    3. Når jeg ser på dine bloggkollegaer så klarer de fint formidle samme budskap som deg med en tskjorte på seg og uten 90% av bildene halvnaken. Ref. Funkygine, lotte oxholm, treningsfrue.

      Fokuset ditt er helt på trynet og du bør virkelig revurdere hva du driver med.

    4. Anonym
      Takk for det du. Det er viktig å tenke på at vi alle har forskjellige utgangspunkt og kroppsfasonger. Jeg kan aldri få en kropp som Beyonce eller Sofia Vergara. Der har jeg en alt for rett kroppsfasong. Samtidig så kan aldri noen som har en eplefasongformet kropp få min kroppsfasong. Og derfor er det viktig å ikke sammenligne seg med andre 🙂

    5. Silje E.
      Jeg har ingen pupper å vise frem heller. Født flatbrystet. Hihi 😉 Neida, fra spøk til alvor. Takk for kommentaren din Silje. Jeg prøver å tenke igjen hva jeg skriver og legger ut. På instagram blir nok bilde litt mer kortvarig og annerledes enn helheten jeg får vist her på bloggen. Det er derfor jeg elsker bloggen! Takk igjen 🙂

    6. Thea
      Hei Thea. Først må jeg si at jeg synes det er utrolig bra at du har sluttet å følge meg om det påvirker deg negativt. Jeg har til og med skrevet et eget innlegg om akkurat dette, at jeg håper du og andre slutter og følge meg eller andre i some om det påvirker en på en negativ måte.
      Jeg tenker på det mye og det er også derfor jeg har denne bloggen. Fordi jeg vil skrive om ting som påvirker en helhetlig helse, og ikke bare ha en instagram hvor det blir et kort bilde og ofte fort kroppsfokus. Når du ser på feeden min, finner du ingen bilder fra 2021 hvor jeg står å flekser absene feks. Ja, jeg bruker en del crop, tops og trener av og til i bh, men legger fortsatt ut “snillere bilder” enn hva jeg kunne gjort. Kroppen min er min og jeg synes den er fantastisk flott og fyller meg fra topp til tå. Vi har alle forskjellige kroppsfasonger og genetikk. Jeg er bare meg og får ikke gjort noe med kroppesfasongen min.
      Jeg setter pris på tilbakemeldingene dine og tar med meg det videre <3

    7. Det er bare å gå inn på oversikten hennes på Instagram. Det er jo omtrent bare bilder med magetopp og tights gap. Du må gjøre hva du vil men ber deg tenke over hva slags bilder du legger ut og hvilket fokus du har

    8. Serr….. Tynne arma. Hu har jo sterke og veltrente arma. Hva sier du da om arma til fotballfrue?

    9. Så kommentaren over og følte jeg måtte skrive noen ord for jeg synes du er et godt forbilde. Utviklingen du har hatt og sunnheten du utsrpåler er upåklagelig. Du viser ikke pupper, rumpe og flekser absa hele dagen lang. Liker spesielt godt at du har hatt fokus på kvinnehelse i det siste og forklarer hvor viktig helse er. Stå på Kristine. Jeg digger deg.

    10. Hei, Er jente i 30-årene som jobber med trening og har et naturlig forhold til kroppen min. Merker likevel at jeg blir negativt påvirket av det voldsomme kroppsfokuset ditt på Instagram. Det er syltynne armer, tights gap, syltynne mage. Veldig mange av bildene dine er i sportsbh. Heldigvis er jeg så voksen at jeg slutter å følge deg, men tenker på de jentene som kanskje er yngre som ser bildene dine. Har du tenkt på at du har et ansvar her?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg