HULK SMOOTHIE ALA ISKREM

                                                                                                                                                                                                           Inneholder add-linker

Nå som vi går inn i varmere og lysere dager, får jeg med en gang mer lyst på smoothie. På vinterstid synes jeg det kan bli litt kaldt med en smoothie, spesielt de smoothiene jeg lager. Jeg liker nemlig best de som har tykk konsistens ala iskrem. 

Denne smoothien som jeg laget i går kveld, velger jeg å kalle hulk smoothie ala iskrem. Hulk smoothie fordi det er en smoothie proppfull av vitaminer, fiber, sunne fettstoffer, omega3 og proteiner. En smoothie verdig hulken som gjør godt for kropp og muskulatur. Iskrem fordi den har tykk og god konsistens, nesten ala softis. Her har jeg brukt egg, chiafrø og proteinpulver for å tilsette ekstra næring, samt gi god konsistens. Har du ikke proteinpulver kan du erstatte dette med for eksempel et ekstra egg eller cottage cheese. 

Hulk smoothie ala iskrem
Til 1 porsjon

1 håndfull frossen spinat, ca 80 g
1 frossen banan
2 store håndfulle frossen jordbær, ca 150 g
1 ss chiafrø
20 -30 g casein proteinpulver, jeg brukte creamy vanilla*
1 egg
1/3 ts vaniljepulver
1 dl melk eller vann, jeg brukte mandelmelk

Ha alle ingrediensene i en blender. Kjør til en tykk smoothie.
Har jeg god tid, liker jeg å sette bollen med hulk smoothie i fryseren i 15 -20 minutter før den spises for å få ekstra tykk konsistens. 

*eventuelt annet proteinpulver

Topp med hva enn du måtte ønske. Jeg har brukt bringebær, kiwibær, kakaonibs, hempfrø og kiwi. Ser ikke det godt ut da dere?

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg