HVA ER BRA MED DEG

Riktig god morgen go’inger ♥ I dag er det grått og trist hos meg. Det regner utenfor og er nok så mørkt. Når vekkerklokken ringte, synes jeg det var skikkelig tungt å stå opp. Jeg ville bare bli værende i sengen! I stedet for å ligge i sengen, klage over været og komme inn i en negativ tankespiral, tvang jeg meg selv opp, laget jeg meg en god kopp kaffe, skrudde på deilig musikk og satte meg godt til rette i sofaen. Deretter begynte jeg å lage en mental liste over alt som er bra med meg og livet mitt. Nå er jeg i skikkelig godt humør!

Grått og trist vær, hva gjør vel det, om man kan klare å snu tankene sine og ha solskinn i sinnet? Derfor vil jeg oppmuntre deg i dag til å tenke over hva som er bra med akkurat deg.

Hva er bra med deg?

Med er det masse bra! Jeg er spesielt glad og takknemlig for mitt gode humør. Smilet mitt er noe jeg synes er bra med meg. At jeg er en person som står på, og forsøker å jobbe hardt. Samtidig synes jeg også det er bra at jeg kan slenge meg på sofaen og se Netflix en hel kveld om jeg føler for det. Jeg tørr påstå at jeg er et menneske med et stort hjerte som stiller opp for de rundt meg om noen trenger det. At jeg er på et bra sted i livet og trives både med meg selv og tilværelsen, er ytterligere en ting jeg synes er bra med meg. Jeg kunne fortsatt og fortsatt……

Skriv en ting du synes er bra med deg selv i kommentarfeltet. Og tenk ut flere. Om du synes dette er en vanskelig oppgave, kan du forsøke å se deg selv gjennom en av dine foreldre eller en av dine venners øyne. Hva ville din mor sagt at er bra med deg? Hva ville din beste venninne nevnt? Jeg vet det er så himla mye bra med akkurat deg. Føl det og ei det!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Jeg skriver takknemlighetsbok hver dag. Det er jeg stolt og glad for. Du har inspirert meg der. Takk. God helg Kristine 🙂

    2. For et fint innlegg. Jeg er god i jobben min, er helsesøster, jeg er flink til å lage mat og jeg er en god venninne.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg