HVA SKAL DU GJØRE DENNE UKEN FOR Å HA DET BRA?

God mandags morgen♥ Jeg har akkurat drukket morgenkaffen min og grublet frem noen mandagstanker. 

Mens jeg satt å drakk morgenkaffen, innså jeg at jeg hadde en negativ tankegang. Jeg sov dårlig i natt og våknet med en innstilling og at det ville bli en kjip mandag fordi jeg var trøtt.  Jeg irriterte meg over at jeg ikke la meg tidligere, irriterte meg over at jeg sov dårlig, irriterte meg over den negative tankegangen min. Ja, jeg satt der og rett og slett tenkte meg selv ned. Alt var feil! 

Brått innså jeg at dette kun var i mitt eget hodet. Jeg følte meg strengt tatt ikke så sliten. Dessuten er det helt ok å være litt trøtt og sliten på en mandag. Jeg har hovedsakelig hjemmekontor i dag, og har mulighet til å ta det litt med ro. Solen skinner. Morgenkaffen smaker veldig godt. Jeg har flere ting å glede meg til denne uken. Hva har jeg egentlig å klage for? Jeg måtte virkelig jobbe med tankene for å snu dem. 

Det jeg vil frem til er at vi selv er ansvarlige for at vi har det bra og hva du tenker. Du må ta ansvar for deg selv, din tankegang og gjøre det som skal til for at du har det bra. Still deg selv spørsmålet; “Hva må jeg gjøre for å ha det bra denne uken?” Kanskje må du må planlegge uken så du slipper å stresse, kanskje du må prioritere å sove mer, kanskje trenger du å sette av meg-tid gjennom uken, kanskje trenger du å oppsøke noen å snakke med for de bekymringene du har hatt en stund, kanskje trenger du å tvinge deg selv ut for å være sosial, eller kanskje trenger du å gi kroppen din mer næringsrik mat.


Finn en ting denne uken du må gjøre for at du skal ha det bittelitt bedre. Skriv det ned og gjennomføre det!
Ta ansvar for ditt eget liv. Gjør det som skal til for at du har det bra.
Med det håper jeg du får en helt fenomenal uke. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Be mannen om mer hjelp. Synes det er vanskelig å be om hjelp, men tror det er best for alle parter. Takk for at du får meg til å tenke av og til med sånne innlegg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg