HVORDAN FÅ EN GOD START PÅ DAGEN

Riktig god torsdagsmorgen ♥ Jeg er inne i en periode nå hvor jeg synes det er litt tungt å stå opp om morgenen. Om du er som meg, kan jeg gi deg mine tips for å få en best mulig start på dagen.

Hvordan få en god start på dagen

⋄ En god natts søvn
En god start på dagen, starter med en god natts søvn. Kom deg i seng tidlig nok og legg til rette for et godt sovemiljø med et kjølig og mørkt rom.
⋄ En alarmtone du liker
Det finnes uendelig mange alarmtoner å velge mellom. Velg en lyd som du synes er behagelig samtidig som den gjør at du vil stå opp. Ikke begynn dagen med en lyd du hater.
⋄ Ingen snooz
Når du trykker på snooze knappen om og om igjen, blir faktisk kroppen din bare mer forvirret. Det gjør at når du endelig kommer deg opp av sengen, føler du deg bare mer trøtt. Når vekkerklokken ringer, kom deg opp!

⋄ Skru på lyset
Det at det er mørkt, gjør det vanskeligere å komme seg opp av sengen. Kroppen din vil nemlig å lys for å våkne. Så fort du står opp, skru på lyset. Du kan gjerne bruke en lyslampe om du har det. Jeg elsker min lyslampe!
⋄​ Gla’musikk
Skur på favorittsangen din eller en spilleliste med dine gla’låter. God musikk, gjør noe med humøret vårt.
⋄ Spis en god frokost
Gi kroppen din en proteinrik frokost, som omelett eller grove brødskiver med ost, skinke, slik at du fyller på med gode næringsstoffer og energi til kroppen.
⋄ Ta deg en kopp kaffe
Kaffe inneholder koffein. Koffein, i riktige doser, gir økt energi og fokus. Bare husk å ikke overdriv kaffedrikkingen. 

Håper du får en god start på dagen og en herlig torsdag.

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg