HVORDAN JEG SORTERER TRENINGSKLÆRNE MINE

Da er det mandag og andre påskedag allerede. Påsken er i grunn over for i år, selv om jeg ikke helt har rukket å registrere at den er der. Herlighet, jeg synes dagene flyr om dagen! Det er kanskje annerledes for dere som sitter i hjemmekarantene eller forsøker å holde dere hjemme? Jeg forsøker naturligvis å holde meg mest mulig hjemme jeg også, men jeg jobber hver dag og når jeg først er hjemme går tiden til online coaching arbeid, interiør og oppussing. Så dagene de flyr rett og slett!

I dag tenkte jeg å skrive litt om hvordan jeg sorterer treningsklærne mine. Det er mulig jeg er korttenkt, men jeg har alltid brettet klærne mine. Da irriterte jeg meg over at jeg ikke så hva som lå hvor i bunkene. Du ser de øverste plaggene, men ikke resten. Dermed ble det til at hver gang jeg lette etter noe som ikke lå øverst, ble det et realt rot i skuffen. Når jeg nå flyttet for snart fire uker siden, bestemte jeg meg for å sortere treningsklærne mine annerledes. Jeg valgte istedet å rulle dem. Er det flere av dere som gjør det? Det er jo helt genialt!

Du ruller rett og slett sammen ett og ett plagg. Jeg gjør dette både med tights, shorts, topper og gensere. Så legger plaggene ved siden av hverandre. Da ser du alle plaggene, alle fargene, har oversikten og unngår rot. Jeg har en skuff for tightser, en skuff for gensere og en skuff for topper og bher. Bhene legger jeg oppå hverandre. Da har jeg sortert dem etter sportbher med innlegg og sportsbher uten innlegg. Over ser du skuffen med topper og sportsbher, og under ser du skuffen med tightser.

Etter at jeg sorterte treningsklærne mine på denne måten, har det holdt seg like ryddig og fint i skuffene mine. Hver gang jeg skal kle på meg, ser jeg med en gang hvor plagget jeg vil ha ligger, og jeg kan ta akkurat den tightsen og den toppen uten og lage noe rot. Og jeg liker virkelig ikke rot! Et rotete hjem, uansett om det er på gulvet eller inni skap, lager rot og stress i hodet også.

Kanskje du skal ta en opprydning i klesskapet om du har litt ekstra med tid om dagen? Det føles så deilig etterpå når du har fått orden og system.
Ha en finfin påskemandag!

 

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Jeg ruller alltid klærne i kofferten. Hvorfor ikke i klesskapet?!?!? Smart!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg