HVORDAN KLARER DU Å VÆRE SÅ GLAD?

                                                                                                                                                                                            Inneholder add-linker

Det er så mye her i livet vi ikke kan styre eller kontrollere. Mesteparten av det som skjer deg, får du ikke gjort noe med. Likevel bruker vi ofte ekstremt mye energi og tanker på nettopp disse tingene. Som å æsje seg over at det regner eller hisse seg opp fordi det er kø på vei til jobb. Ingen av disse tingene kan du gjøre noe med. Det eneste du kan kontrollere, er hvordan du reagerer i situasjonen og da også hva du føler om det som skjer.

Dagens koseantrekk består av Raw edge genser HER, High waist jersey pants HERScrunchies hårstrikk HER, og Gold plated strucured øredobber HER. Behagelig og kult!

Ta meg for eksempel. I begynnelsen av januar, når jeg gikk igjennom disse mageoperasjonene og fikk beskjed om at det var funnet flere kuler i buken min, og at legene ikke viste hva det var. De neste to månedene, gikk jeg igjennom tre operasjoner og mange lange dager hvor jeg lurte på om dette var kreft. I flere uker kunne jeg ikke trene, løfte noe eller gjøre hverdagslige ting som å støvsuge. Jeg hadde egentlig fått hele livet mitt snudd opp ned. Dette er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Livet skjer. Ting skjer. Ja, det var utrolig kjipt og til tider veldig vanskelig, men likevel valgte jeg å gjøre det beste ut av situasjonen og å ha et smil om munnen mesteparten av tiden.  

“Hvordan kan du være så glad?”, fikk jeg ofte spørsmål om. Vel, fordi jeg ikke har noe annet valg. 

Jeg kan ikke kontrollere det som skjedde med meg. Men jeg kan kontrollere hvordan jeg reagerer på situasjonen. I mine øyne hadde jeg to valg. Enten legge meg ned, grine og gi opp, eller å stå opp, sette pris på de tingene som faktisk er bra i livet mitt, tvinge frem et smil og forsøke å gjøre det beste ut av dagene. Jeg valgte det siste. Dette valget tror jeg er mye av grunnet til at jeg har kommet så greit igjennom de siste månedene.

For all del, ikke missforstå meg. Jeg hadde absolutt øyeblikk der jeg gråt, synes livet var urettferdig og hatet alt. Og det er i grunn helt greit. Det er menneskelig. Vi mennesker har et hav av følelser , og det er viktig å ta seg tid til å kjenne på disse, men ikke for lenge av gangen. Etter å ha grått og synes at livet var urettferdig, tok jeg meg så i det, kom meg opp på bena igjen og tvang frem et smil. Det gjorde i grunn dagene ganske så bra og jeg må ærlig innrømme at de to siste månedene har gått bedre enn hva jeg hadde forventet!

Du kan altså ikke kontrollere hva livet gir deg. Enten det er en skade, sykdom, nedskjæringer på jobben, en venninne som oppfører seg som en dust, at kjæresten slår opp, at det pøseregner når du skal på telttur eller noe helt annet. Det du derimot kan gjøre noe med, er din reaksjon til disse hendelsene. Uansett hvor vanskelig det kan være, forsøk å rett deg opp i ryggen, tving frem et smil og gjør det beste ut av det som er her og nå. Synes du det er enormt vanskelig, så ta kontakt med noen som kan hjelpe deg, en samtalepartner eller lignende. Så skal du se at du blir veldig mye sterkere og at livet generelt blir enklere og bedre. 

 

Kristine  ♥

8 kommentarer
    1. Karoline
      Det var leit å høre Karoline. Jeg vil ikke anbefale å spise mindre når du skader deg eller etter en operasjon. Nettopp fordi at da trenger kroppen næring for å lages og reparere seg selv. Selv har jeg ikke gjort noen endringer med maten, men forsøkt å fortsette å spise som jeg pleier. God bedring 🙂

    2. Beate
      En gjør det jo også veldig mye lettere for en selv om en velger å gjøre det beste ut av situasjonen: Ting blir jo så mye enklere. Ha en super duper uke du 🙂

    3. Ååå for et fint innlegg. Du er motiverende og mentalt sterk. Alt godt til deg <3

    4. Imponerende tankegang! Jeg skadet kneet mitt ganske kraftig i går, og kommer til å hinke på krykker en god stund nå, noe som jeg synes er ufatttelig trist ettersom jeg til vanlig er veeldig aktiv med mye ski og løping. Så nå må jeg virkelig ta meg sammen og prøve å tenke mer positivt. Når du nå har vært skadet og lite i aktivitet, har du gjort endringer i kostholdet? Spist mindre enn enn «normal» dag? Fortsattgod bedring ❤️

    5. Så herlig innlegg. Det er så sant det du sier. Det er er så avhengig av innstilling 🙂

    6. SÅ sant, Kristine! Du har altså taklet dette SÅ utrolig bra synes jeg! Det er akkurat som du sier, hvordan man reagerer og handler i vanskelige situasjoner! Klarer man å fokusere på positivitet, får vi til så mye, også i vanskeligheter! Da takler vi også evt. neste “krise” bedre! God helg, fineste deg! Stor klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg