HVORDAN NÅ MÅLENE DINE

Riktig god lørdag formiddag dere ♥ I dag har jeg fri og har akkurat vært ute å ruslet meg en tur med bestevennen. Jeg virkelig elsker våren og det at det både er lysere og varmere. Det gjør noe med meg. Jeg vet ikke med dere, men jeg blir et mye mer positivt og energisk menneske på denne tiden av året!

Den siste uken har jeg fått flere spørsmål hvordan en kan nå målene en har satt seg når det gjelder kosthold og trening.  Det er nok et tegn på at det er varmere i været, og at det nærer seg sommer og den såkalte bikinikroppen.

Ja, hvordan nå målene mine?
Det absolutt viktigste er at du må ta utgangspunkt i din hverdag og dine forutsetninger. Du er nødt til å lage mål som er realistiske og positive for deg. Og du må også lage en plan som er på et nivå du kan mestre og som gir deg en god følelse.  Dette er grunnen til at jeg spesialtilpasser alle kost- og treningsprogrammer til mine kunder. Fordi vi alle er forskjellige og du må ha mål og oppsett som passer for akkurat deg. For at du skal kunne jobbe mot målene dine over tid, og ikke minst klare å holde målet ditt når du har nådd det, må du innarbeide deg gode rutiner som du trives med. Altså en livsstilsendring. Kun da vil du oppnå suksess. Og da er realistiske og positive mål alfa omega.

Finn så ut hvorfor du ønsker å nå målet ditt. Hva gjør at du vil klare 10 push ups? Fordi du vil føle deg sterk og fordi det vil gi deg en god følelse? Hvorfor vil du gå ned de 5 kiloene? For å komme inn i den gamle ola buksen din? For å føle deg vel i bikini? Eller noe helt annet.

Deretter anbefaler jeg at du tenker over hva som vil hindre deg i å nå målet. Si at du vil klare 10 push ups eller gå ned 5 kilo. Hvilke motstand vil du møte på veien? Det kan være at du ikke har et godt planlagt treningsprogram, at du har mye søtsug som gjør at du spiser mye godis, at du ikke har nok kunnskap, at du har en hverdag som gjør det vanskelig å få inn trening, osv, osv.  Når du har funnet dine hindringer, må du så lage en løsning for hvert av hindrene. Er treningsprogram et problem, må du få noen til å hjelpe deg med å sette opp et treningsprogram. Er søtsug et problem, må du endre kostholdet ditt og begynne å spise riktig slik at du reduserer søtsuget. Er hverdagen din hektisk slik at det er vanskelig å få inn trening, da må du begynne å sette av tid i kalenderen til trening. Finn løsninger.

Har du de tre overnevnte punktene i orden, er du i boks. Altså at du har 1 – mål og en plan som er gjennomførbar og gir deg en god følelse, 2 – du kjenner at målet gir deg en gnist og vet hvorfor du vil nå målet, og 3 – du har løsningen på de hindringene du vil møte på veien, ja da vil du nå målet ditt!

Trenger du hjelp til å nå målene dine, kan du sende meg en mail på [email protected] Som online coach, kostholdsveileder og personlig trener kan jeg hjelpe deg med en spesialtilpasset plan for å komme dit du ønsker.
Lykke til!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg