I 2019 VIL JEG

Et nytt år er godt i gang! Selv om det er en klisje, synes jeg alltid det er noe eget og spesielt med starten av et nytt år. Tre hundre og sekstifem blanke sider som venter på å bli rørt.  Det er vår egen livsbok og vi er selv ansvarlige for å fylle sidene med det vi
ønsker og det vi får glede av.

Jeg har et par ting jeg vil gjøre i 2019. Legg merke til at jeg skriver vil gjøre og ikke nyttårsforsett. Jeg er ingen fan av
nyttårsforsetter, nettopp av den grunn at nyttårsforsetter ofte er noe en føler at en MÅ gjøre og at de sjeldent varer over lengre tid. Derfor liker jeg heller å tenke ut et par ting jeg har lyst til å gjøre i det nye året.

I 2019 vil jeg

Bli bedre på å ta bilder
Jeg synes det er utrolig moro med kamera, men jeg skal ærlig innrømme at jeg vet lite om innstillinger, bildekomposisjon og
lignende. I 2019 vil jeg eksprimentere mer og kanskje til og med ta et fotokurs, slik at jeg blir bedre til å ta bilder.

Mer Youtube
Jeg startet Youtubeserien Fitness Gjort Enkelt i oktober. I 2019 vil jeg, etter deres ønske, ha mer moro med Youtube og kanskje vloggen og bruke Youtube mer aktivt.

Bli flinkere til å si nei
Jeg er et ja- menneske og sier litt for ofte ja. I 2018 jobbet jeg aktiv med å bli flinkere til å roe ned og følge mine egne instinkter. Det er noe jeg virkelig har blitt bedre på og i 2019 vil jeg bygge videre på dette med å si mer nei. Det er ikke nødvendig å si ja hver eneste gang jobben spør du jeg kan jobbe eller en venn ber om en tjeneste. Har jeg absolutt ikke lyst, så er det greit å si nei.

Prioritere søvn
Jeg jobber skift og det gjør at at jeg noen dager begynner tidlig på morgen, mens andre dager jobber jeg til halv elleve på kvelden. Dermed blir det til at jeg legger meg og står opp til varierte tider. Jeg ønsker å bli flinkere til å prioritere søvn. Har jeg jobbet sent, må jeg ikke stå opp grytidlig dagen etterpå. Jeg vil også forsøke å legge meg tidlig kvelden før jeg skal på tidligvakt så fremt det lar seg gjøre. Sove mer er rett og slett en ønske. 

Gå ut av komfortsonen
Da tenker jeg hovedsakelig på treningsfronten. Jeg har holdt meg veldig innenfor komfortsonen de siste årene med lite
programmer, maks tester og prøving av nye ting. I 2019 vil jeg sprite opp treningen mer og gå mer ut av komfortsonen. Forsøke noe jeg ikke har prøvd før, kanskje lære noe nytt og delta på et løp!

Har du noe du vil gjøre i 2019?

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Det var et fint mål. Det er akkurat det jeg har gjort selv det siste året, og det er veldig deilig å bare trene for glede og lyst 🙂
      Lykke til Marte 🙂

    2. Jeg vil trene mer basert på humør og lyst. Lystbetont aktivitet og gjerne mer sosiale enn før da jeg har en tendens til å bli slavisk opphengt i programmer.som jo gir resultatee og har vært kjekt lenge men nå savner jeg at treninga bare er trening og ikke så seriøst og ikke får så mye oppmerksomhet og fokus. Mer lek. Mer sosialt. Mer trivsel, mindre “t vang”

      Og så vil jeg fortsette den gode trenden fra 2018 med daglig yoga (nesten iallfall 5x i uka i snitt), og fortsette med å gjøre en rekke ulike ting fremfor å bare løpe og løfte. Sykling på sti, klatring fjelltur, kajakk, osv

    3. Så fine og inspirerende mål 🌸😊 Ja, vil trene mer yoga og pilates , gjerne få sovet nok 🌟🌝

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg