I DAG

I dag startet jeg nok en gang dagen med en liten spasertur i Central Park. Jeg har gjort det hver dag siden jeg kom til New York. Det er magisk vakkert i parken. Jeg skulle ønske jeg kunne ta dere med og vise dere i virkeligheten. Bilde får virkelig ikke frem hvor fint det faktisk er her. Stemningen, lyset og fargene. Det tar pusten fra meg!

I dag er jeg takknemlig for at jeg har litt gutts i magen! Jeg satt og tenkte på dette noen minutter da jeg var i Central Park og så på naturen. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg tørr gå ut av komfortsonen min, følge hjerte og magefølelsen, og gjøre det som jeg tror gir meg mest glede i lengden. Slik som denne ferien. Det kan til tider være skummelt å reise alene, spesielt når det er mange timer unna trygge Norge, men det er absolutt så verdt det. Jeg vokser mentalt og blir ekstremt mye rikere på opplevelser.

I dag grublet jeg også over hvor utrolig rause amerikanerne er. Vi i Norden er en litt lukket og introvert menneskeart, mens amerikanerne fremstår mye mer åpne og inkluderende. Hver eneste dag, flere ganger om dagen, har jeg fått komplimenter av fremmede på gaten. Alt fra at jeg har på kule sko, til at jeg har et vakkert smil eller at jeg ser ut som et snilt menneske. Jeg blir like sjokkert, rørt, flau og satt ut hver gang. Slikt skjer ikke ofte i Norge, men det er nok noe vi nordmenn burde jobbe mer med. Å være mer rause, både mot oss selv og andre. 

I dag har jeg trent på Rumble. Rumble er en intervallbasert boksetime. Du varierer mellom boksing og styrketrening. Timen varer i 45 minutter og du skal få trent hele kroppen, både styrke og kondisjon, på disse minuttene.  Trening, egentlig alt med helse generelt, er veldig dyrt i New York. For å teste noe annerledes kjøpte jeg et to – for – en -tilbud på Rumble, så jeg har trent Rumble både i dag og i går. Ellers har treningen i New York bestått av gåing og sightseeing i byen.

I dag har jeg vandret rundt i Soho. Et området som er blitt en favoritt i løpet av min korte tid i New York. Her er det hipt og trendy. Du finner mange unike butikker, vintagefavoritter og koselige kaffer. For ikke å snakke om all gatekunst du finner i området.

I dag hørte jeg på podcasten A Girls Gotta Eat. I love it! Jeg bor hos en venninne nå som jeg er i New York og det var hun som anbefalte denne. Jeg ler høyt når jeg hører på denne. Ja, det er et par ganger i dag hvor folk har snudd seg på gaten og sett på meg fordi jeg har ledd så høyt. Dette er en skikkelig jentepodcast hvor de er veldig åpne om deres ekte liv, dating og alt som hører med. De er ikke alltid politisk korrekt, men det er det jeg digger med denne podcasten. De er bare ærlige og herlige!

I dag spiste jeg en skikkelig god brunsj på Two Hands. New York byr på utrolig mye god mat. Jeg synes maten jeg spiser her, bare blir bedre og bedre for hver dag. Jeg er matnerd, og er ganske kresen når jeg går ut og spiser. Det henger nok sammen med at jeg er så glad i å lage mat selv. Betaler jeg penger ute og føler at jeg kunne laget maten vel så bra hjemme, blir jeg skikkelig skuffet. Dagens brunsj med surdeigsbrød, spicy avokado, syltet rødløk, bakte tomater, posjert egg, laks og diverse annet godt, var virkelig super godt!

I dag smilte jeg da….eh, jeg tror egentlig jeg smilte hele dagen. For å være helt ærlig føler jeg at jeg går rundt som en liten happy smileyface.  Jeg smilte åpenbart under brunsjen som du kan se, men jeg tror faktisk at jeg smiler slik hele tiden!

I dag har jeg shoppet en vintage Levis ola jakke. Den har slitte detaljer og en fin figur. Jeg er super fornøyd! Jeg har handlet skuffende lite her borte. Faktisk bare et par øredobber og denne vintage olajakken. Er du noen gang i New York og er glad i vintagebutikker, må du forresten ta turen innom Beacon’s closet. Butikken er utrolig stor og inneholder en haug av rimelige skatter.

I dag har jeg beundret kunsten og de høye bygningen ved Time Square. Her, ved minnesmerket ved Word Trade Center, er det en stor murvegg med masse forskjellig fargerik kunst av Todd Gray. Det morsomme med New York er at du finner veggkunst og annet å hvile øyet på stort sett over hele byen. 

Det var dagen min i dag. Håper du også har hatt en fin onsdag. Nå skal jeg faktisk lade opp og gjøre meg klar til å komme meg hjem til Norge. Jeg vet ikke om jeg er helt klar for det enda, men sånn er det nå. Hverdagen og livet venter!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Aldri vært i New York men det ser skikkelig fint. Jeg som alltid har trodd at new York bare er stress!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg