I MATPAKKEN

                                                                                                                                                                                                   Inneholder addlinker

Hei og riktig god morgen dere ♥ Jeg har akkurat slengt sammen en matpakke og er klar for å komme meg avgårde på jobb. I matpakken i dag har jeg en enkel salat som både inneholder sunt, fett, proteiner, fiber og masse vitaminer. Denne tok meg tre, ja tre (!!) minutter å lage!

Jeg puttet ruccola i en matboks, hakket litt tomat, løk og gul paprika og hadde dette over i matboksen. Så la jeg over et egg, en liten håndfull gojibær og en liten håndfull macadamienøtter. Med meg har jeg et par grove, hjemmelagde rundstykker og 1 boks med kyllingkyllingfilet.

Disse boksene med kylling er helt geniale! Jeg pleier å ha de ved siden av matpakken, slik at jeg kan ha kyllingen over salaten rett før servering. På den måten holder salaten seg ferskest. Boksene med Nobles chicken breast består av ren kyllingfilet fra frittgående høns, og består kun av naturlige ingredienser. En enkel, sunn og god proteinkilde. Disse boksene er en favoritt i min matpakke! Det finnes forøvrig også en pulled pork og pulled chicken variant om man ønsker en mer spennende smak, men den har jeg ikke prøvd enda.

Gojibær i salaten tilfører en god sødme, i tillegg til masse antioksidanter. Macadamienøtter gir salaten en god krønsj, det er en av få nøtter som beholder sprøheten helt til jeg skal spise salaten – og jeg har prøvd mange forskjellige nøtter i matpakken, i tillegg til at de tilfører sunt fett, vitaminer og mineraler.

Og et annet tips når vi er inne på matpakken. På søndager koker jeg alltid opp en stor porsjon med egg. Stort sett mellom ti til tolv stykker. Når de er ferdigkokte avkjøler jeg dem i kaldt vann, før oppbevarer dem i kjøleskapet. Kokt egg holder seg godt fem til seks dager. På en måten har jeg alltid en god proteinkilde klar hvis jeg har dårlig tid, slik som i dag, eller for eksempel er veldig sulten før middag.

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Jeg pleier å hamstre de boksene når jeg er i Sverige. Viste ikke at jeg kunne kjøpe dem i Norge. Takk for tipset 🙂 🙂

    2. Tatjana. Du kan trykke å linken så kommer du til kjøp 😛
      Pulled chicken varianten er forresten veldig god Kristine. Du burde prøve den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg