IKKE VENT MED Å LEVE

God fredagsmorgen dere ♥ I dag ble jeg sittende å gruble mens jeg drakk morgenkaffen min. Og jeg lurer jeg på en ting. Hvorfor venter vi med å leve? Vi skal bare tjene litt mer penger, bare gå ned de kiloene, bare få en kjæreste, bare fullføre skolen….osv. Denne tankegangen er noe så alt for mange av oss har. Vi venter med å leve!

Livet er her og nå. Akkurat nå i dette øyeblikket. Det består av alle hverdagene, timene og minuttene.
Hva vil du med livet ditt? Hvordan ønsker du å leve? De aller fleste av oss ønsker å leve et lykkelig liv. Det å gjøre ting vi får glede av og kunne kjenne på gode følelsene. Likevel har vi så alt for lett for å utsette ting og tenke bare eller når.
‘Når jeg har tjent opp nok penger, da skal jeg….’, ‘når jeg har gått ned de fem kiloene….’, ‘når jeg har fullført skolen….’ da skal livet begynne og jeg skal nyte hver dag.

Til tider glemmer vi alle å sette pris på timene som flyr forbi, og at det faktisk er selve hverdagen som er mesteparten av livet.  Men vi kan ikke la dagene gå fordi vi venter på noe! Før du vet ord av det sitter du på gamle hjemmet og da er det dessverre for sent. Jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg ønsker å sitte der som nitt åring og tenke tilbake på alt jeg gjorde. Jeg vil i hvert fall ikke sitte der, tenke tilbake og angre på at jeg ikke gjorde de tingene jeg hadde lyst til, fordi jeg først skulle gå ned noen kilo, få mer penger, bli ferdig med en viktig oppgave på jobb eller noe helt annet.

Kjære deg, ikke glem at livet er nå. Sett av litt tid hver dag til å bare leve i nuet og gjøre noe som gir deg en god følelse. Senk skuldrene og lukk øynene. Smil stort til deg selv. Sette pris på øyeblikket som er. Vær takknemlig for det du har og det du er. Det høres kanskje overfladisk ut, men det hjelper. Gjør livet litt bedre for deg selv.
Ha en skikkelig bra fredag!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. For et fint innlegg Kristine. Jeg er nok en av de. Skal forsøke å være mer tilstedet i helgen ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg