INDISK WOK PÅ TI MINUTTER – SUNT OG GODT

Dere har nok merket at oppskriftene mine er veldig enkle for tiden. Jeg har vært litt matlei og har fokusert ene og alene på gode råvarer og næringsrike retter; retter som består av en god proteinkilde (helst økologisk / gressforet), godt med sunt fett og en god dose grønnsaker. Dagens middag var intet unntak.

Indisk wok lager du på bare ti minutter. Dette er en smakfull og veldig god middag. Sunt, raskt og godt! Når det kommer til krydder, elsker jeg de to variantene du ser på bildet under; tandoori masala og mild madras curry powder. De har jeg kjøpt på en slik frukt- og grønnsaksbutikk her jeg bor. Med de to krydderne i krydderskapet, kan hver eneste rett forvandles til en deilig indisk smaksopplevelse. 

Indisk wok på ti minutter- sunt og godt
Til 2 personer

Ønsket mengde proteinkilde; jeg har brukt svinekjøttdeig*
1/2 brokkolibukett
1/4 rødløk
1 hvitløksfedd
1 cm chili
1 dl kokoskrem, eventuelt kokosmelk
1 ts tandorikrydder
1 ts madraskrydder, eller curry krydder
Salt og pepper, jeg brukte 1/3 ts salt og en dæsj pepper – smak deg gjerne til
Pynt: koriander og 1/2 lime

Finhakk hvitløk og chili. Ha det i en panne sammen med en god klatt smør. Del løk i terninger og brokkoli i små buketter.
Ha i proteinkilden og stek denne. Ha så i løk og brokkoli. La det hele steke et par minutter.

Ha i krydder og kokoskrem. 
Kok opp. Rør inn koriander og press over saften fra limen.
Server. 

*jeg kjøpte 3 kilo svinekjøttdeig på Rekoringen, så det går mye i svinekjøttdeig hos meg for tiden. Du kan bytte ut dette med kyllingkjøttdeig, svin eller kylling i biter, biffstrimler, bønner eller linser

Det dufter fortsatt deilig indisk i hele leiligheten. Mmm, så deilig. Dette er en super middag altså. Perfekt hverdagsmat!

 

Kristine ♥

2 kommentarer
    1. De selger faktisk de krydderne på coop her jeg bor. Så folk kan kanskje sjekke coop også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg