INGETING

                                                                                                                                                                            // Inneholder annonselenker

Riktig god jul dere. Håper du har hatt en hyggelig feiring og at romjulen så langt behandler deg bra. At du får slappet av, kost deg med noen du er glad i, spist god mat og tenkt litt over hvor heldig du er i det livet du lever  ♥

På julaften klarte jeg faktisk å bare kose meg. De tidligere årene har jeg kjent mye på savnet etter mamma, stresset en del med julefordrebelsene og kjent på presset eller en slags prestasjonsangst. Min mamma var ekstremt dyktig på kjøkkenet. Å skulle overta hennes plass etter at hun døde, har vært stressende og jeg har følt på følelsen av å ikke lage en like bra jul som henne.  Tenk om maten ikke er god, om jeg svir kjøttet, om bordet ikke ser pent ut, osv. I år var disse tankene nesten fraværende og når de kom, klarte jeg i stedet og si til meg selv ‘det blir bra uansett, for familien er samlet’. Det var deilig! Svanet etter mamma gikk også overraskende bra. Jeg var på forhånd forberedt på at savnet skulle komme jevnlig i løpet av dagen. Men savnet kom minimalt.  Ja, jeg tenkte på henne gjentatte ganger i løpet av kvelden, men glade tanker. Jeg tenkte på alle de herlige julaftenene vi har hatt sammen. Hvordan jeg hvert år har vært “ribbevakt” og passet på at svoren blir sprø mens hun lager sausen. Hvordan vi danset rundt sammen på kjøkkengulvet til julemusikk mens vi laget middagen. Og hvordan hun alltid gav meg tidenes største klem hver julemorgen med et muntert jeg er ‘glad i deg, god jul’. Disse gode minnene tar jeg meg meg for alltid.

Maten ble for øvrig veldig bra og reinsdyrsteken, som jeg var så nervøs for ettersom jeg aldri har laget det, ble perfekt stekt. Det var laidback og avslappende stemning, vi koste oss, spiste og lo. En av de bedre juleaften på lenge!

Det koseantrekket som jeg fortalte at jeg ønsket meg, lå under treet.  Jeg har bodd i denne IcanIwill buksen og IcanIwill genseren siden. Det er vanskelig å få frem på bildet, men både buksen og genseren er laget av modal, et super behagelig pusestoff, som føles fantastisk mot huden. Dette tror jeg blir det mest brukte antrekket våren 2021!

Nå har jeg akkurat spist en deilig frokost med mine brødre. Første og andre juledag er de helligste dagene i året for min del.  Jeg er printet inn med at spesielt første juledag, da skal vi gjøre ingenting! Som liten takket alltid mamma nei til selskaper og lignende denne dagen. Første juledag skulle næreste familie være samlet og vi skulle ikke gjøre noe. Det er en fin tradisjon jeg har tatt med meg videre. Første og andre juledag forblir slik. Vi trenger noen slike gjøre – ingenting – dager av og til. Planen min for dagen min,m er derfor ingenting. Jeg gjør det jeg har lyst til, akkurat slik som i går. Og det tror jeg blir avslapping på sofaen, julefilm, boklesing, brettspill med familien, en god gåtur og deilig mat. Jeg tar timene som det kommer. Etter min mening er det aller beste med julen, at familien er samlet og er sammen uten å gjøre noe spesielt. Det at roen senker seg i hele sjelen, vi er sammen og  alle slapper av. Jeg nyter disse dagene til det fulle!

Jeg håper du nyter juledagene. At du tar deg tid til å gjøre ingenting, bare være her og nå og nyte. Jeg skal i hvert fall gå slenge meg tilbake på sofaen og gjøre ingenting nå.
Fortsatt riktig god jul!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Marita Lillekroken
      Ja, nærvær med de man er glad i er noe av det beste på denne jorden.
      Det er hovedsakelig brødrene jeg feirer med. Takk og fortsatt god jul til deg også <3

    2. Viktig med den tiden man er sammen med sine nærmeste <3 viktig å verdsette dem og nyte 🙂 Er det brødrene dine du feirer med? Eller er pappaen din, og andre medlemer med?
      Håper du har en din jul <3

    3. Så deilig å gjøre ingenting. Gjør det samme i ferien. Da har vi masse energi når ferien er over. Haha….

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg