INTERVALLER I MOTBAKKE

Det blir ingen intervaller på meg for tiden. Ettersom jeg skal minimere kroppens påkjenning for stress, er intervalltrening en ting som har utgått. Likevel tenkte jeg å dele en intervalløkt med dere i dag. Jeg fikk nemlig mail av en online pt-kunde i dag, Signe, som ønsket seg en annerledes intervalløkt hun kunne gjøre inne på tredemøllen. Da satte jeg sammen en intervalløkt med intervaller i motbakke. Har du også lyst til å løpe intervaller, test denne! 

Intervaller i motbakke

Oppvarming
5 -10 min
Sett møllen på 3 % stigning. Begynn med å gå raskt og øk tempoet gradvis til jogging. Du skal bli varm og god. 

Intervaller
⋄ Sett møllen på 5 % stigning
4 * 30 sek løping + 30 pause
Det vil si at du setter møllen på 5 % stigning. Deretter løper i 30 sekunder før du hopper av møllen og tar en pause på 30 sekunder. Dette gjentar du 4 ganger. 
 ⋄ Sett så ned stigningen 1 %, slik at møllen står på 4 % stigning. Øk gjerne farten noe, ettersom stigningen går ned.
4 * 30 sek på / 30 av 
⋄ Sett møllen på 3 % stigning, øk farten noe
4 * 30 sek på / 30 av
⋄ Sett møllen på 2 % stigning, øk farten ytterligere
4 * 30 sek på / 30 av  2 % stigning
⋄ Sett møllen på 1 % stigning, øk farten 
4 * 30 sek på / 30 av

Nedtrapping
Ta noen minutter med rolig jogging får du så går noen minutter. Avslutt gjerne med litt uttøying.

 

Intervaller i motbakke er utfordrer ikke bare kondisjonen, du vil også kjenne det i lår- og rumpemuskulaturen.
Håper du liker økten og god trening!

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg