INTERVALLER MED STYRKE OG KONDISJON

Jeg kom akkurat hjem fra en annerledes og morsom intervalløkt. Intervaller med både styrke og kondisjon. Jeg vekslet på styrkeøvelser og kondisjonstrening og det utfordret meg  virkelig. Det var neste komisk hvordan annerledes en slik type treningsøkt føltes kontra å bare trene styrke eller å løpe intervaller. Jeg ble virkelig sliten, svett og seig i muskulaturen. Også var det veldig gøy. Variasjon er morsomt!

Intervaller med styrke og kondisjon

Løp 500 meter raskt.
Gjør så
10 knebøy
10 skulderpress
10 utfall
10 liggende floor press / benkpress på gulv

Ta 1 minutts pause. 

Gjenta hele prosessen 6 ganger.

Du løper altså først 500 meter. Forsøk å utfordre deg selv og løp nok så raskt. Når du har løpt ferdig går du rett på knebøy, deretter direkte til skulderpress, så direkte til utfall, så til floor press.
Du kan bytte ut løpingen med andre typer kondisjon som sykling, ellipsemaskin, roing eller lignende. På styrkeøvelsene brukte jeg 2 kettlebells. Du kan bruke en vektstang eller manualer. Du kan også bruke egen kroppsvekt. Bytt da ut skulderpress med skulder push ups og floor press med push ups.

Håper du tester denne intervalløkten med styrke og kondisjon. God trening!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg