INTERVALLER UTE OG ET APP-TIPS

Phu, nå har jeg akkurat vært ute på en intervalløkt. Jeg synes egentlig ikke at jeg presset meg selv så hardt i dag, men jeg svettet som bare det! Det tok ikke lang tid før lykkedråpene, aka svettedråpene, piplet frem. Kanskje det rett og slett er fordi det er lenge siden jeg har løpt, jogget eller gjort intervaller? Eller kanskje det bare skyldes det klamme været. Uansett, svett og god ble jeg!

Før intervallene lastet jeg ned en ny app, nemlig tabata timer. Det er et lite app-tips fra min side om du trenger en stoppeklokke eller lignende. Her plugger du bare inn tiden på arbeidsperiodene dine, tiden på pausene og hvor mange ganger du vil gjenta denne sekvensen, så piper appen for hver gang. Det geniale med denne appen var at den lager forskjellige lyder på de forskjellige periodene. Appen piper på en måte når du skal begynne en intervall / arbeidsperiode, piper på en annen måte når det er pause / hvileperiode, og lager en annen lyd når du er helt ferdig. Det gjør det veldig enkelt å følge med.

Dagens intervaller ute ble en klassisk 1 minutt + 30 sekunder intervall. Her løp jeg raskt i 1 minutt, før jeg så gikk raskt i 30 sekunder. Dette gjentok jeg 20 ganger. Det er en klassisk intervalløkt som jeg har gjort mange ganger som jeg alltid kommer tilbake til. Den kan gjøres både inn og ute, og også brukes som intervall på ellipsemaskinen, romaskinen, sykkelen, tau, stakemaskin og annet.

Nå er jeg virkelig svett, fornøyd og glad. Jeg blir bare i skikkelig godt humør av trening for tiden. Det er så deilig!
Nå får jeg hoppe i dusjen, freshe meg opp og komme meg på jobb. Ha en fin torsdag.

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Jaaa! Han var 9 dager i går! <3 Sååå skjønn og bitte liten! 2kg, 44 cm! Åhhh! Smelt! Ha en nydelig helg, goding!
      Klem! <3

    2. Beate
      Det gir en ekstra god dag å starte dagen med litt smitte. Så herlig at du også hadde en formiddagsøkt.
      Ååå, er det en liten knoll? Siden du skal møte han / hun for første gang? Babyer er så skjønne. Håper du koste deg 🙂 God klem <3

    3. Hærlig! Så deilig å svette litt, haha! 😉 Har akkurat gjort det selv! 😀 Ha en fin Torsdag du også! Jeg skal møte mitt 3. tantebarn for første gang i dag! Gleder meg sååå! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg