INTERVALLFREDAG

Det ble en intervallfredag i dag. Og en skikkelig god en! Det er en stund siden jeg har gjort noen form for kondisjonstrening. Det tror jeg gjorde at jeg fikk en slags ekstra rus under dagens økt. Endorfinrus altså. Også kalt runners high. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg får alltid en ordentlig dose med endorfiner når jeg løper intervaller. Ofte synes jeg det er veldig tungt de første 3 -6 intervallene. Og da mener jeg veldig tungt. Tidvis er det slik at jeg virkelig må slåss med meg selv mentalt for å fortsette. Men så, etter x -antall intervalldrag, er det som om noe skjer innvendig og vips så føler jeg at jeg flyter og virkelig kjenner følelsene, tankene, gleden og pulsen bruse. Det er så deilig! 

Intervallfredag, økten så slik ut:

5 -10 min oppvarming
startet med rolig jogging og økte så sakte intensiteten

2 minutter løping + 1 minutt gange x 5
1 minutt løping + 30 sekunder gange x 5
30 sekunder spurt + 30 sekunder hvile x 5
15 sekunder maks spurt + 10 sekunder hvile x 5

5 minutter nedtrapping


Den første timen etterpå følte jeg meg helt i ekstase. Ja, jeg kjenner fortsatt at jeg er i skikkelig godt humør og litt ekstra små fnisete etter intervalløkten. Det er deilig, deilig, deilig! 
Løper du intervaller jevnlig? Om du ikke gjør det håper jeg du tester denne økten og får like mye glede av den som meg. Riktig god fredag go’inger.

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg