ISKREMBOLLE OG KVELDSKOS

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

God kveld go’inger. Jeg har akkurat sunket ned i sofaen med en deilig iskrembolle. Det har vært en lang dag. Jeg har hatt fri de siste dagene, noe som har ført til at enkelte ting har hopet seg opp og jeg måtte ta det igjen i dag. Vekkerklokken ringte allerede litt før seks. Da var det en kaffe kopp og en drøy time med online coaching arbeid før jeg dro avgårde for en rask intervalløkt. Deretter var det mer jobb, vasking av klær, noen ærender og diverse, før jeg dro på sykehuset og hadde vakt der. Når jeg kom hjem nå for en halv time siden, var jeg rimelig klar for å synke ned i sofaen med noe ekstra godt til kveldsmat. Da laget jeg meg denne iskrembollen.

Jeg har vist dere en lignende oppskrift tidligere. Dette er en slags iskrembolle ala tykk smoothie som jeg lager igjen og igjen. I dag tilsatte jeg peanøttsmør og brukte proteinpulver med salt karamellsmak. Det ble godt det! Det ble som en slags salt -søt peanøtt- vaniljeis! Jeg liker også å tilsette kakaopulver i oppskriften, for å lage en sjokoladevariant. Her er det mange muligheter alt etter hva smaksløkene har lyst på.

Iskrembolle
Til 1 person

1 stor frossen banan
2 håndfulle isbiter – jeg foretrekker å bruke frosne isbiter av melk og ikke vann
1 scoop, 30 g casein proteinpulver i smaken salted caramel, kan erstattes med annet proteinpulver
1/3 ts vaniljepulver
1 stor ss peanøttsmør, kan sløyfes
1 dl melk

Ha alle ingrediensene i en blender eller foodprosessor. Kjør til en jevn masse. 
Tilsett eventuelt litt mer melk og massen blir for tykk. 
Ha massen i en skål. 
Sett i fryseren i 10 -30 minutter.
Nyt.

På toppen har jeg en halv hakket proteinbar i smaken chocolate hazelnut, litt sjokoladechips og yacon sirup. Deilig, deilig!

Nå skal jeg synke videre i sofaen, sette å Netflix og kose meg med iskrembollen min. Mmmm… 
Håper du har hatt en fin dag og nyter kvelden.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg