JEG ELSKER MORGENTRENING TRENE PÅ MORGEN

                                                                                                                                                                                    Inneholder add-linker

Er du en person som liker å trene på morgen? Jeg elsker morgentrening. Derimot er jeg alt annet enn noen morgenfulg. Å stå opp før klokken åtte føles forferdelig tungt. Alltid! Selv om jeg stort sett gjør det hver eneste dag. Jeg vet at mange påstår at man kan endre om man er A- eller B-menneske, men det tror jeg ikke på lenger. Siden jeg startet å jobbe som sykepleier for to år siden, har jeg så og si stått opp før klokken åtte i hvert fall seks av syv dager hver eneste uke. Og jeg er dessidret ikke blitt noe A-menneske enda. Uansett….selv om jeg er et B-menneske, elsker jeg morgentrening. Å trene på morgenen, gjør at jeg føler meg ti ganger bedre og det føles med en gang mye enklere å fortsette dagen selv om det er alt for tidlig.

I dag startet jeg dagen med en treningsøkt med kettlebell. Jeg kommer til å dele video av økten på min instagram, @kristine_aure, senere i dag, om du er interessert i å se den. Nå føler jeg meg bare så bra og er ordentlig klar for å sette i gang med mandagen!

Jeg har på meg Aim seamless tights HER, Famme genser – lignende HER, Adidas sko.

Årsaker til at jeg elsker morgentrening
⋄ Det gir en bra start på dagen.
⋄ Jeg blir ekstra glad og fornøyd.
⋄ Energinivået mitt de dagene jeg har trent er alltid bedre enn de dagene jeg ikke har trent.
⋄ Frokost smaker alltid fantastisk godt etter en morgenøkt.
⋄ Dørstokkmilen føles ofte tyngre på kvelden enn på morgenen, men har jeg unnagjort treningen på morgenen, blir aldri dørstokkmilen på kvelden noe problem.
⋄ Jeg konsentrerer meg bedre og jobber mer effektivt etterpå.
⋄ Jeg får ofte kommentarer på at jeg smiler mer de dagene jeg har trent.
⋄  Resten av dagen er fri og jeg trenger ikke å tenke på at jeg skal legge inn trening senere.
⋄ Jeg føler meg rett og slett bare skikkelig bra!

Jeg forsøker å få til 3 morgenøkter i uken. Rett og slett fordi jeg føler at det gir meg mer enn trening på ettermiddagen og kvelden. Da gjør jeg klart alt kvelden i forveien. Jeg finner frem treningsklær. Nå som det er hjemmetrening, finner jeg også frem treningsutstyret. Jeg passer også på å sette en Nocco i kjøleskapet, i tilfelle jeg trenger litt ekstra futt. Når vekkerklokken da ringer, hopper jeg rett i treningsklærne. Så er det inn på kjøkkenet hvor jeg drikker et stort glass med vann, spirulina og kreatin – dette gjør jeg fast hver morgen uansett om jeg skal trene eller ikke. Deretter lager jeg meg en kaffe og tar en shake med BCAA og setter på noe fartsfylt musikk. Jeg vet forøvrig at BCAA er veldig omdiskutert, men når jeg trener før jeg spiser frokost, liker jeg å ta det for sikkerhets skyld. Så fort kaffekoppen er tom, starter jeg økten. Når jeg har alt liggende klart og planlagt på den måten, slipper jeg å tenke når vekkerklokken ringer og jeg bare gjennomfører. Det er så deilig! Det gjør bare noe med meg og resten av dagen blir mye bedre!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Anonym
      Nå er det veldig mange, inkludert meg selv, som ikke kan legge seg tidlig. Når jeg jobber sent, som i dag, er jeg ferdig på jobb 22.30, hjemme i elleve tiden, så skal jeg dusje av meg alle basiluskene fra sykehuset, roe meg litt ned, spise og legge meg. Fordi jeg er nazi på søvn kommer jeg meg stort sett i seng til midnatt. Men da er det uaktuelt å stå opp i 06 -tiden. Jobb, barn, og annet gjør at en del ikke får lagt seg. Men jeg er enig med deg at bare man får lagt seg tidlig nok, om det er mulig, er det mye enklere å stå opp 🙂

    2. Etter min erfaring handler det ikke om når man står opp, men når man legger seg.
      Jeg står opp halv 7-7 og legger meg klokka 9 haha. Da er jeg uthvilt 🙂

    3. Jeg elsker også morgentrening men fordi jeg begynner på jobb klokka syv blir det bare trening på morgingen i helgene.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg