JEG FYLLER TJUENI

I dag er det bursdagen min. Jeg fyller tjueni. Det fikk meg til å tenke. Hvor heldig er ikke jeg som får lov til å bli ett år eldre? Mange stresser med det å skulle bli gammel og det faktumet at vi blir eldre, og skal jeg være helt ærlig, har jeg også vært en av dem.  Går vi åtte år tilbake i tid, var jeg fast bestemt på å være ferdig med å få barn innen jeg hadde fylt tretti. Jeg tenkte at jeg ville ha hele livet “figured out” med hus, hund, barn og bil på den tiden her, men så feil kan jeg ta. Og skal jeg si deg noe, det gjør meg absolutt ikke noe. Jeg nyter livet akkurat som det er!

Er det en ting alderen har lært meg, er det at vi skal alle dø. Det kan være imorgen eller om seksti år. Å stresse med å gjøre ting fordi man føler man burde eller fordi man føler at samfunnet sier så, er helt feil. Det eneste som virkelig har betydning i mitt liv, er min egen lykke og glede. At jeg gjør det jeg føler er riktig for meg. Og slik er det også for deg. Veien blir til mens man går dere, og så lenge man følger magefølelsen og gjør hjertet glad på veien, kommer man dit man skal, når man skal. 
En annen ting er også det faktumet at vi er alle heldige som får bli ett år eldre. Jeg har, som så mange andre, opplevd å miste noen som stod meg nær i ung alder. Det har virkelig fått meg til å innse at jeg er heldig som får bli tjueni. Ikke alle er så heldig at de får oppleve så mange livsår!

I dag fyller jeg altså tjueni. Livet er alt annet enn hva jeg en gang så for meg, men herlighet så glad jeg er for det. Jeg har lært meg selv å kjenne på en måte jeg aldri trodde er mulig. Jeg er trygg på meg selv. Jeg vet hvem jeg er og hva jeg vil. Jeg føler meg sterk, fysisk og psykisk. Og selv om livet har diverse rusk i seg har jeg det faktisk jævlig bra!
Skal hei tjueni. Det er en skikkelig bra alder!

 

Kristine ♥

13 kommentarer
    1. Juliane
      Tusen hjertelig takk for det du 🙂 Du, jeg ble ferdig med sykepleiestudiet som 28 åring. Jeg studerte nemlig pt og ernæringsfysiologi først. Så ikke stress. Du er ferdig når du er ferdig. Livet er enda langt 🙂

    2. Jeg fyller 30 om en uke og gruer meg skikkelig. Takk for at du deler. Skal forsøke å tenke litt mer sånn nå!

    3. Gratulerer så mye med gårsdagen, vakre, gode Kristine! <3 Håper jeg klarer å komme dit i tankegangen om et par år også, for akkurat nå freaker jeg helt ut bare av tanken på at jeg fyller 25 denne måneden.. Og at jeg enda ikke er ferdig med sykepleiestudier (har måtte ta permisjon et år pga helsa som kkke samarbeider helt). Men er blitt gift (i fjor) og kjøpt hus så noe har jeg noe oppnådd haha!

    4. Gratulerer så mye med dagen Kristine. Du gleder og inspirer masse. Håper dagen din er magisk :-):-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg