JEG HAR BEGYNT PÅ YOGA

 

                                                                                                                                                                                                 Inneholder add-linker

God mandag dere. I dag har jeg en morsom ting å fortelle dere. Jeg trodde aldri at jeg skulle si dette, men jeg har altså begynt på yoga! Jada, frøken Kristine med mark i rumpen, har altså begynt på yoga for å forsøke å finne roen. Og for dere som ikke skjønte det; mark i rumpen er ikke bokstavlig ment. Det er mer ment som et bilde på at jeg er en litt rastløs person. Kanskje yoga kan hjelpe meg med akkurat dette?

Jeg har gått på yoga flere ganger de siste fem årene. Men det har blitt med en time der og en annen time ett år senere. Nå har jeg faktisk gått til det stege at jeg har meldt meg inn på et eget yoga senter og kjøpt klipp. Jeg tror det er den eneste måten jeg  kommer til å bedrive yoga! Nå som jeg betaler for det, tror jeg sjansen er større for at jeg gjør yoga fast og får yoga til å bli en del av min hverdag. Jeg har et mål og et håp om å få til to yogaøkter i uken. Det skal jeg klare!

Jeg har på meg Bjørn Borg Clary topp, og GymGrosissten shorts, og bruker Abilica yoga matte.


Yoga er nok noe man må gjøre jevnlig over en viss periode for å få føle at en mestrer det og for å ha en effekt. Enn så lenge har jeg gjort to nitti minutters timer og skal på en ny en på torsdag. Den første timen synes jeg det var skikkelig vanskelig! Jeg slet virkelig med å fokusere. Det å skulle ha kontroll på pusten, samtidig som jeg ikke spenner meg og står i en eller annen posisjon, føltes veldig unaturlig. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble ganske så rastløs også, men allerede gang nummer to, følte jeg at det gikk noe bedre, selv om det fortsatt var langt fra lett.

Jeg kjenner faktisk at jeg blir litt stresset når jeg gjør yoga. Det skjer på en måte for lite. Det er vel nettopp derfor jeg trenger yoga. Jeg er en rastløs og stresset sjel, samtidig som jeg er stiv som en stokk. Det å finne en metode for å stresse ned, enten det er i form av yoga, meditasjon, gåturer, strikking eller noe helt annet, er kjempe viktig for oss alle. Vi lever i et nok så stresset samfunn hvor alt skal gå fort. Stress er skadelig både for vår fysiske og psykiske helse.

Nå som jeg har begynt på yoga, har noen av dere noen gode tips til meg? Og gjør du yoga, i så fall hvorfor? Jeg kommer aldri til å bli noen yogi, men jeg gleder meg til å fortsette denne yogaferden!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. M…
      For et fantastisk tips. Tusen hjertelig takk. Det kan sikkert lønne seg å gjøre yoga litt oftere i starten. Kanskje jeg skal hive meg på challange. Motiverende å høre at du har en tendens til å stresse du også og får til dette. Tusen takk 🙂

    2. Anbefaler å sjekke ut yoga with adriene på you tube, ta gjerne hennes thirty day challenge. Selv gjør jeg yoga 20-30 min ca 5x per uke og har gjort d i over ett år nå. Fin måte for meg å øve på å være tilstede her og nå ettersom jeg ellers sliter en del med angst og generelt ikke er god på å være helt med på d jeg gjør. Har en tendens til å stresse med ting som skal skje eller ting som har vært. Med yoga får jeg skrudd av hode og ettersom det er litt fysisk også er det for meg lettere enn å “bare” meditere. Og så er det også svært givende å oppleve forbedringer rent fysisk i form av mindre mageknip og hodepine. Og ikke minst gjør det underverker for mobiliteten og også overkroppsstyrken. Gøy å mestre nye posisjoner som Hodeståande, kråken osv

    3. Jeg gjør yoga to ganger i uken og har gjort det i ett år. Du vil elske det Kristine!! 🙂

    4. Kan du plis hjelpe meg.
      Jeg sliter sånn med overspising. Jeg spiser spiser alt jeg kommer over også får jeg så dårlig samvittighet for det. Som nå har jeg maula en hel nugatti boks. Og jeg får så vondt i magen av å spise så mye som jeg gjør. Jeg har et stort problem og trenger hjelp. Kan du gi meg noen tips?

    5. Haha. Jeg er litt som deg. Men tror jeg aldri får meg til å begynne med yoga!! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg