JETLAG OG EN LETT STYRKEØKT

Ok, så jetlagget tok meg litt mer enn jeg hadde håpet på. New York og Norge har jo ganske forskjellige tidssoner, men jeg hadde likevel håpet at jeg kunne hente meg inn ved å holde meg våken første dagen i Norge og så legge meg tidlig. Jeg sovnet som en sten når jeg la meg i går, da var det jo over et døgn siden jeg hadde sovet sist, men så våknet jeg grytidlig. Da ble det ikke så mange timers søvn likevel.

Generelt har jeg følt meg slapp og daff i kroppen i dag, og jeg kjenner at jeg ikke er på topp. Derfor valgte jeg å ta en lett treningsøkt. Da ble det lettere vekte, færre repetisjoner og færre øvelser. Jeg valgte også å trene nok så lette øvelser. Det jeg mener med lette øvelser, er isolasjonsøvelser som går på mindre muskelgrupper. Ta for eksempel markløft, chins og knebøy, som er tunge baseøvelser som trener hele kroppen. Når du gjør disse, må du bruke mange muskelgrupper og det krever mye energi. Dette er noe helt annet enn å trene lette isolasjonsøvelser som for eksempel biceps curl hvor du hovedsakelig kun trener biceps. I dag gikk jeg altså for de lette øvelsene og tok en lett styrkeøkt.

Dagens lette styrkeøkt
Skulderpress
4 sett x 10 repetisjoner
Biceps curl
3 sett x 10 repetisjoner 
supersett med 
Triceps push down

3 sett x 10 repetisjoner
Sidehev
2 sett x 12 repetisjoner

Til tross for at dette var en lett styrkeøkt, ble det en overraskende bra økt på skuldre og armer. Lette økter kan virkelig rive i muskulaturen det også.

Jeg må også legge til at jeg følte meg ti ganger bedre etter treningsøkter. Jetlagget føltes ikke like ille lenger. Energien og humøret ble noen hakk bedre. Det er magien ved trening. Trening gjør virkelig dagen, ja, livet generelt, bedre!

Håper du har en fin lørdag. At du skal nye den med noen du er glad i og gjøre noe hyggelig. God helg dere!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Så deilig når trening gjør sånn. Både du og trening er skikkelig gledesspredere 🙂

    2. Så enig med deg! Jeg föler meg alltid litt bedre etter trening! Når jeg har en dårlig dag, og nailer treningsökten, föler jeg meg uovervinnerlig etterpå! Det er så GOALS! 😀 Ha en flott Lördag, gode deg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg