JOBB MED Å AKSEPTERE DEG SELV, SAMTIDIG SOM DU JOBBER MED Å FORBEDRE DEG

Vi lever i et samfunn hvor det er mye snakk om kropp, men det er kommet en trend hvor det blir sett på som feil, forstyrret eller galt å ville endre kroppen sin. Men dere, det må da være lov å si at man vil endre kroppen sin?

For all del. Jeg er ikke noe fan av strenge regimer og merkelige dietter. Alle som kjenner meg eller leser bloggen, vet at jeg er opptatt av å være glad i seg selv for den man er og å finne en balansert livsstil man kan leve med over tid. Likevel synes jeg ikke det er tabu å ville endre kroppen sin. I disse ‘elsk deg selv’-tider, blir det nesten sett ned på, eller man får spørsmål om en har en spiseforstyrrelse hvis man sier at man har et mål som dreier seg om kropp. Men dere, det er greit! Det er greit å ville endre kroppen sin. Enten du vil bli kvitt et par kilo, øke muskelmasse, legge på deg litt fett, få større rumpe eller noe helt annet. Det er ok. Det er ikke nødvendigvis noe feil i det. Hvordan du ønsker å se ut er ditt valg.

Det jeg derimot vil få frem og som jeg synes er viktig å tenke på, er at det er mulig å like kroppen sin slik den er nå selv om man vil endre den. For det er ikke slik at bare du går ned x-antall kilo eller får den sprettrumpen, så vil du automatisk ville bli mer glad i deg selv. Been there, done that. Jeg har brukt mange år på å hate kroppen min og å kun trene og spise fordi jeg ville endre den. Og vet du hva? Da fikk jeg aldri de resultatene jeg ville ha. Det var først når jeg gikk overens med kroppen min og godtok den, samtidig som jeg jobbet for å bli bedre, at jeg fikk de resultatene jeg ønsket.

Husk at det å like seg selv for den man er, kommer innenifra. Start med denne prosessen i dag. Er det slik at du ønsker å endre kroppen din, ja, så gjør det, men jobb også med selvfølelsen på veien. For det å godta den man er og fylle sinnet sitt med gode tanker, er så viktig. Det gjør virkelig livet ditt så mye bedre, og jeg tror også du lettere vil nå målet ditt om du har det godt med deg selv på veien.
Og med de tankene ønsker jeg deg en riktig god helg. Håper du er snill mot deg selv, kroppen og psyken din. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Linn
      For en utrolig hyggelig kommentar. Tusen takk Linn. Håper du får god hjelp til å bedre tarmen din. Du skal jo ikke ha det slik. Ta vare på deg selv <3

    2. Hei
      Vil bare si jeg digger bloggen din
      Sliter med irritabel tarm og er nå i en periode hvor jeg er veldig tynn og sliter med å akseptere det. Takket være være bloggen din synes jeg det nå er lettere å akseptere meg selv så tusen takk for all inspirasjon og gode visdomsord du sprer på din vei, det gjør virkelig alt for meg!!kr

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg