JULEFERIE OG LITT OM Å GJØRE DET BESTE UT AV COVID – JULEN

I dag startet juleferien! Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg følte meg litt som et barn da jeg våknet. En liten jente på fem – seks år, som som virkelig har gledet seg til jul og julefrie, og som nå endelig fikk ønsket oppfylt! Kanskje det er fordi det ikke er så lenge siden jeg hadde ferie og jeg ikke har rukket å komme tilbake til hverdagen og rutiner enda? Slik at jeg bare har gått å siklet på ferie? Uansett, det var en skikkelig god følelse!


Ettersom juleferien startet, valgte jeg å ta en ordentlig rolig start på dagen. Jeg tok med meg dyna ut i sofaen og satt der i flere timer mens jeg drakk kaffe, spiste pepperkaker og så en julefilm. Det gav meg endelig litt julestemning. Noe jeg ikke har hatt mye av hittil i år. 

Denne julen blir nok en merkelig jul for oss alle. Nok en covid – jul. Pandemi – jul! Jeg tror vi alle synes det er urettferdig, kjipt og trist. Og det har vi absolutt lov til å føle på. Jeg har hatt øyeblikk hvor jeg har vært sint og frustrert, og har mest lyst til å si fuc* alt. Likevel er jeg fast bestemt på å gjøre det beste ut av situasjonen og denne julen. Å virkelig kose meg med mine aller nærmeste, de få vi er. Sette pris på at vi er samlet, sette pris på dem, samt alt vi har. Det er så lett å la seg irritere over alle restriksjonene og den pandemien vi lever i akkurat nå. Men ikke glem alt det fantastiske du har rett foran øynene dine og de menneskene du har. Selv om du kanskje ikke er med dem akkurat nå. 

Noe jeg kommer til å gjøre i julen, er å sende julekort. Det er både hyggelig å skrive og motta. Når mottok du sist et skriftlig kort i posten? Det er i hvert fall ikke ofte jeg gjør. Et skriftlig julekort vil er personlig og vil virkelig glede mottakeren. Jeg kommer også til å ringe familie, venner og bekjente mer enn normalt. Og bruke FaceTime masse! Jeg og en venninne hadde faktisk en virtuell julekveld med julefilm og kakao over FaceTime tidligere i uken. Da satt vi i hver vår sofa i hver vår leilighet og så på samme film, mens vi pratet, lo av filmen og koste oss. Det var faktisk ganske hyggelig. For all del. Jeg skulle heller vært med henne face to face, men med den pandemien vi har akkurat nå, er vi nødt til å gjøre ting annerledes. Da gjelder det å se mulighetene og gjøre det beste ut av situasjonen. Ta vare på deg selv.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg