KICKSTART UKEN  – TRE EFFEKTIVE FINISHERE

                                                                                                                                                                                                          Inneholder add-linker

Hei og hopp. Riktig god mandag dere. Jeg startet uken min med en treningsøkt. Det gir en så god start på uken! Økten avsluttet jeg med en finisher. Det gav en ekstra god kickstart!  

En finisher kan gjøres som avslutning på din egen treningsøkt eller når du vil ha en rask kjappis av en økt. Her får musklene jobbet, du får pushet deg og pulsen øker. Det er kort, effektivt, slitsomt og moro på en og samme tid.  Nedenfor har jeg delt tre effektive finishere.  Jeg gjorde den første økten i dag. Senere i uken har jeg planer om å teste økt to eller økt tre.

Jeg har på meg Rockaway tights, Waverly sports bh, Performance topp, Nike sko og Miiego øreklokker. Det er forresten veldig god strech i denne tightsen og den sitter som støpt. Jeg har den i tre forskjellige farger, både grønn som på bilde, sort og burgunder. Jeg elsker den virkelig. Vær obs på at den kan være litt stor i størrelsen, gå ned en størrelse om du vipper mellom to størrelser. Og jupp, jeg er svett mellom puppene!

⋄ Økt 1 – EMOM 12 min

1 minutt roing
1 minutt burpees
1 minutt planken


Sett stoppeklokken til å ringe hvert minutt i 12 minutter. Ro så raskt du klarer i 1 minutt. Gå så rett på burpees og gjør så mange burpees du klarer på 1 minutt. Gå så rett på planken og stå i planken i 1 minutt, eventuelt så lenge du klarer. Gå deretter rett på roing igjen uten pause. Gjenta 4 runder slik at du kjører på i totalt 12 minutter. Finito!


⋄ Økt 2 – AM
RAP 10 min

250 meter løping
20 sit ups
15 power snatches med manual
10 burpees

Gjør øvelsene rett etter hverandre. Når du er ferdig med en runde, starter du på en ny runde uten pause. Gjør så mange runder du klarer på 10 min.


⋄ ØKT 3-  3 runder

50 hopp i hoppetau
10 hoppende knebøy
10 D-ball over skulderen

Gjør alle øvelsene rett etter hveranre. Hoppetau, knebøy og D-ball over skulderen. Start så direkte på en ny runde igjen uten pause. Gjør 3 runder rett etter hverandre, på kortest mulig tid. Ferdig!

Håper du får en kick start på uken din, enten det er med en finisher eller ikke, og at du lar deg inspirere til å teste en av disse finisherene denne uken. Riktig god trening!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg