KOSTTILSKUDDENE JEG TAR MED MEG PÅ FERIE

                                                                                                                                                                                                        Inneholder add-linker

Nå som jeg er i Tyrkia, har jeg pakket med meg mine faste kosttilskudd. Det er stort sett de samme kosttilskuddene jeg tar med meg på ferie, som jeg tar hjemme. I tillegg til at jeg tar også fordøyelsesenzymer.

⋄ Mutlivitamin
Mutlivitamin og omega3 er de to kosttilskuddene jeg anbefaler alle pt- kundene mine. Det er rett og slett en tablett med en kombinasjon av vitaminer og mineraler. Kroppen vår er avhengig av disse for å fungere best mulig. Har du et godt og variert kosthold med mye frukt og grønt, er ikke multivitamin nødvendig. Likevel synes jeg det kan være lurt å ta da en del forskning viser at dagens mat inneholder langt færre vitaminer og mineraler enn hva det gjorde for førti -femti år siden. Jeg tar 1 kapsel med Vitamin & Mineral Complex.

Omega3
Omega 3 er en essensiell fettsyre. Den er nødvendig for mange livsviktige funksjoner i kroppen, gir flere helsegevinster, og kan blant annet øke fettforbrenning og bedre muskelrestitusjon. Dette er det absolutt viktigste kosttilskuddet etter min mening, og er noe jeg vil anbefale alle mindre du spiser mye fet fisk. Det som er viktig å tenke på når du kjøper et omega 3 produkt, er at det har en god dose av EPA og DHA som er de essensielle fettsyrene vi vil ha. Jeg tar 2 kapsler daglig av Ultimate omega 3.

Pre – og probiotika 
Prebotika er en form for kostfiber som fungerer som næring for de gode bakteriene i tarmen vår, mens probiotika er levende mikroorganismer, vanligvis bakterier. Sammen stimulerer pre- og probiotika de gode tarmbakteriene vi har i tarmen vår, og på den måten kan forebygge eller behandle tarmsykdommer. Ved å bruke et slikt tilskudd kan man forbedre balansen i magetarmkanalen. Pre- og probiotika kan hjelpe for de som har mage- tarmproblematikk. For meg har det hjulpet tarmen min betraktelig!  Jeg tar 1 kapsel Ultra Duo Dophilus.

Fordøyelsesenzymer
Fordøyelsesenzymer produserer naturlig i kroppen vår og er viktig for å fordøye maten vi spiser og for at vi skal kunne ta opp næringen fra maten optimalt.  Det ser ut til at en del av de personene som sliter med mageproblemer, produserer for lite fordøyelsesenzymer. Jeg tar ikke enzymer fast, men om jeg skal ut å spise, lager et tungt måltid hjemme som for eksempel fløtegratinerte poteter og rødt kjøtt, eller skal spise ting magen min ikke er så fan av, som for eksempel iskrem, tar jeg fordøyelsesenzymer. Det gjør at jeg tåler å spise en del av de matvarene og rettene som jeg ellers får oppblåst mage og magesmerter av. Mange av mine online pt-kunder merker også god effekt av enzymer ved at de er mindre oppblåste, promper mindre og har mindre magevondt. Jeg tar enzymene tar jeg 2 tbl med Helazym. Disse inneholder både protease, som bryter ned proteiner, lipasa som er med på å bryte ned fet, amylase som bryter ned karbohydrater og cellulase som bryter ned kostfibre.

Proteinpulver
Jeg synes det er kjekt å ha en liten pose med proteinpulver tilgjengelig. Jeg har med french vanilla. På ferie tenker jeg ikke mye over hva jeg spiser og spiser akkurat det jeg føler for, men jeg passer alltid på at jeg får i meg nok protein. Det kan være vanskelig om man spiser på restaurant til alle måltider. Da liker jeg å ta meg en shake til et måltid eller som en mellommåltid for å være sikker på at jeg dekker dagsbehovet for protein. 

⋄ Nocco
Altså, det er litt flaut, men jeg er Nocco avhengig og jeg pakker alltid med meg et par Nocco. Uansett om det blir trening eller ikke, elsker jeg å kunne nyte en iskald Nocco. Og som jeg skrev på tirsdag, så er det tilbud på Nocco når du kjøper ett helt brett. Er du Noccofan som meg, kan du spare noen kroner her. 

⋄ Proteinbarer
Jeg vet ikke om det går under kosttilskudd, men jeg pakker alltid med meg et par proteinbarer. Det kan være kjekt å ha i væsken om jeg blir akutt sulten eller sugen på noe. Nå har jeg tatt med meg favorittene Questbar og Pandy.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Altså. Ble så.glad da jeg så.du også hadde med Nocco på.ferie… det hadde jeg også. Til Frankrike. Elsker Nocco. Følte meg rimelog teit da jeg pakket ned noen i kofferten..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg