KREMET TUNFISKSALAT

Dagens lunsj ble en enkel kremet tunfisksalat. Tunfisk er noe mange har et negativt forhold til, men med riktlig tilbehør eller forberedelser, kan tunfisk være skikkelig godt.

Denne varianten er laget med creme fraiche, men du kan gjerne bruke kesam eller yoghurt naturell om du ønsker en magrere variant. Det tar ikke mange minuttene å slenge sammen en kremet tunfisksalat. På knappe fem minutter har du en deilig salat klar! Du kan også lage en stor porsjon porsjon, slik at du har tunfisksalat klar for flere dager. Den vil holde seg godt i tre -fire dager i en lufttett boks i kjøleskapet.

Kremet tunfisksalat
Til 1 porsjon

1 boks tunfisk
1/3 vårløk, eventuelt rødløk
3 ss creme fraiche, eller kesam / yoghurt
1/3 sitron
1/3 ts dijon sennep

Salt og pepper

Finhakket vårløken.
Bland så sammen med resten av ingrediensene.
Server.

Kremet tunfisksalat kan du ha som pålegg på knekkebrød, lomper, brød eller lignende, eller bruke som topping på en salat. Du kan også dyppe grønnsaksstenger i tunfisksalaten. Tidligere har jeg dyppet gulrot og stangselleri i den. Det er godt!
Ha en fin fin torsdag videre.

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. min tunfisk salat består av ett bløtkokt egg som er hakket inn med en halv boks tunfisk sammen med 1 spiseskje lett mayo, sitronsaft, salt og pepper. utrolig godt. det spiser jeg på to grove knekkebrød og da er jeg mett lenge 🙂

    2. Jeg er ikke så glad i smaken av Tunfisk. Kanskje jeg skal prøve denne oppskriften 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg