KVELDSKOS OG MIN FAVORITT SMOOTHIE ISKREM

                                                                                                                                                                                           Inneholder add-linker

Nå har det vært stille fra meg noen dager. Årsaken er rett og slett at jeg har utrolig mye å drive med om dagen. Som dere vet, jobber jeg som sykepleier og online coach. Den siste uken har etterspørselen økt betraktelig. Helsenorge trenger mannesterke sykepleiere mer enn noen sinne, og jeg har fått en rekke nye kunder som ønsker hjelp med trening og kosthold nå som de ikke kan gå ut. Samtidig flyttet jeg jo på mandag, og står midt i et flyttekaos. Så hendene mine er fulle. Både min egen trening og sosiale medier har blitt nedprioritert.

Det føles jo også litt merkelig å skulle oppdatere om hverdagslige ting, trening og mat når vi står i den situasjonen vi står i nå. Hverdagen er snudd på hodet, og de aller fleste er redde og bekymret, Samtidig tror jeg det også er viktig å fokusere på det hverdagslige. De tingene som gjør oss til mennesker og som vi finner glede i. For vi kommer oss tross alt gjennom dette, og vi skal tilbake til en normal hverdag når ting roer seg.

Midt i denne krisen, vil jeg derfor sende dere et stort smil og litt hverdagsglede. Og jeg vil dere min favoritt kveldskos, min smoothieiskrem jeg har hatt dilla på de siste ukene.  Jeg har spist denne omtrent hver dag. Enten som kveldsmat, dessert eller snacks. 

Jeg har brukt salt karamell casein proteinpulver, dette, i denne oppskriften og det anbefales veldig. Fordelen med casein proteinpulver fremfor annet proteinpulver, er at det gir en mye tykkere og mer kremet konsistens. Jeg har denne varianten i både kanelbolle smak, sjokolade og salt karamell. Et veldig rimelig og bra casein pulver som smaker godt. Spesielt salt karamell er super deilig!

Kveldskos og min favoritt smoothie iskrem
Til 1 porsjon

1 frossen banan
2 frosne blomkålbuketter, kan sløyfes
30 g proteinpulver, jeg har brukt salt karamell
1/3 ts salt
1/3 ts vaniljepulver
1 stor håndfull isbiter, ca 100 g
1 ss peanøttsmør, ikke nødvendig men gir en god smak
Ca 1 dl væske, jeg har brukt melk

Ha alle ingrediensene i en foodprosessor eller blender.
Kjør til en jevn masse.
Smak deg gjerne frem med salt og vaniljepulver.

Nå kan du servere smoothien med en gang. Jeg foretrekker å sette den ca 30 minutter i fryseren slik at den fryser til litt.
Server.

Jeg har toppet min smoothie iskrem med bringebær, kakaonibs, kokossirup og biter fra en Coated chocolate milkshake proteinbar.
Skikkelig godt!

Denne smoothien inneholder fiber, sunt fett, proteiner og karbohydrater, et perfekt måltid som smaker som dessert. Real kveldskos!
Håper du prøver oppskriften. Og om du gjør det må du gjerne tagge meg på instagram @kristine_aure.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Skjønner godt at det er hektisk for deg! Du er jo virkelig en av heltene våre!!! Helsepersonell er det viktigste vi har nå! Fy, søren! Du er god! <3 Håper du har kommet deg litt til rette i leiligheten! Stor klem, fine deg! <3

    2. Er i karantene og holder meg hjemme. Godt å se smilet ditt 🙂 Håper du er frisk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg