LAG DEG EN BRA DAG

I dag våknet jeg opp og følte meg ikke helt i hundre. Det var mye bråk utenfor vinduet mitt i natt. Først noen som hadde fylt fest, så sykebiler som kjørte forbi og tidlig på morgenen var det en bilalarm som gikk av. Når vekkerklokken ringte følte jeg at jeg knapt hadde sovet. Da er det lett for å komme inn i en negativ tankespiral. Jeg bestemte meg for at det ville jeg ikke. Jeg ville at dette skulle bli en skikkelig bra dag! 

Det er ofte ikke så mye som skal til for å lage en bra dag. Det er de små tingene som kan løfte hverdagen og tilføre litt glede. Det er virkelig verdt å gjøre. Det er hverdagen vi har mest av og nettopp derfor er det så viktig å gjøre hver dag til en bra dag. I hvert fall forsøke. For alle dager kan jo ikke bli knall bra, men vi kan forsøke å lage alle dager så bra som mulig. Selv om det høres rart ut, så kan du faktisk bestemme deg for hvilket humør du skal være i dag. Ja, på akkurat samme måte som du velger hva du skal ha til frokost, kan du også velge humøret ditt. Jeg er så glad for at jeg har lært dette. Det at jeg er bevist og tar aktive valg, gjorde at dagen i dag ser ut til å bli ganske så bra, til tross for at det absolutt ikke virket slik når jeg våknet.  

Mange av dere har det nok likt. Spesielt i disse tider. Den hverdagen og situasjonen vi står i nå, kan føles forferdelig, urettferdig og vanskelig. Jeg har full forståelse for at du enkelte ganger bare vil bli i sengen når vekker klokken ringer, pakke seg godt inn i dynen og sove til neste dag. Da er det så viktig at du bevist tar et valg. Velger å gjøre noe ekstra for å få en bra dag. Det kan være å lage deg en ekstra god frokost, gi deg selv en koppsmassasje mens du står i dusjen, sette på en låt som gjør deg glad, danse vilt på stuegulvet i fem minutter, ringe noen som gir deg energi. Gjør noe av det som gir deg et bedre humør og som kan hente frem et snev av glede.

For min del så satte jeg på en rolig spilleliste, laget meg en ekstra god kopp kaffe som jeg nøt på verandaen til morgensolen. Dette ble en slags liten meditasjonsrunde. I dag var det dette som skulle til for at jeg fikk en bra start på dagen og som gjorde at humøret mitt nå er mye bedre. Uansett hvordan du våkner, husk at du skaper din egen dag. Kjære deg, gjør de små tingene som skal til for at du får en bra dag. Ikke vent på at andre skal gjøre det for deg, for det skjer aldri!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Linn
      Den er gammel. Mener å huske den er fra NAKD.
      Eplecidereddik har vist seg i forskningen og være positivt for blodsukkeret. For forhøyelsen derimot, er det ingen klar forbedring av det jeg har lest. Derimot vil jeg si at om man prøver det og synes det hjelper, så fortsett med det. Placebo er også en reel effekt 🙂 Forøvrig vil jeg tro at det å drikke nok vann i seg selv, er det viktigste.

    2. Bam!! Du får sagt det. Tror desverre det er mange som er mottakelig for å gjøre endringer selv men surrer bare seg selv inn i en negativ spiral.

    3. Hei! Veldig random at jeg kommenterer på denne posten, men har en stund tenkt på at jeg burde formidle at du har veldig bra innhold. Det oser av erfaring og kvalitet, og minimalt med reklame. Har fulgt deg lenge, tenker kanskje ikke minst på trenings- og kostholdsbiten. Håper du fortsetter!😊klek

    4. Kul genser, hvor er den fra?

      Tenkte å spørre deg om en ting; jeg har lest om flere som drikker eplecidereddik (blandet ut i vann). Det skal blant annet gi bedre fordøyelse, har du noen tanker om det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg