LAKSEPASTA PÅ 15 MINUTTER

Pasta er noe jeg ikke lager så ofte. Jeg vet egentlig ikke hvorfor, for hver gang jeg lager pasta, synes jeg det er veldig godt. Jeg tror det henger sammen med at pasta ikke egner seg så godt til oppvarming. Ettersom jeg bare er en person og oftest bare lager middag til meg selv, liker jeg å lage mat jeg kan ha til flere dager. Pastasaus kan oftest varme opp, men å varme opp pasta, synes jeg ofte blir litt rart. Uansett, det var dagens grubling.

 Over til overskriften. Nemlig lakstepasta på 15 minutter. For i dag laget jeg nemlig pasta til middag. Jeg brukte magerost med smak av pesto i sausen og det ble skikkelig godt! Pesto, laks, kremet saus og pasta er noe som passer godt sammen, men jeg vil tro det passer ypperlig med andre varianter av magerost også, som skinke eller kylling.

Laksepasta på 15 minutter
Til 2 personer

Ønsket mengde pasta
3 laksefileter, ca 350 g laks
1 rødløk
1 hvitløksfedd
4 ss magerost med pestosmak, eventuelt annen smak
100 g kesam
1/2 sitron
Salt og pepper
Cherrytomater

Kok pastaen etterandvisning på pakken.
Del løk i tynne skiver. Finhakk hvitløksfeddet.
Ha salt og pepper på laksefiletene. Stek dem med skinnsiden ned til de nesten er gjennomstekt. Det tar oftest 5 -6 minutter på medium varme. Snu dem så og stek 1 minutt på oversiden.
Ha løken i pannen sammen med laksen og legg løken rundt filene. Løken er da ferdigstekt samtidig som laksen. Den skal bli gyllen og blank.
Del cherrytomater i skiver.
Bland sammen magerost, kesam og saften fra sitronen. Smakt deg til med salt og pepper.
Bland den ferdigkokte pastaen i sausen sammen med den stekte løken.
Fordel pasta i tallerkner. Ha over laks og cherrytomater.
Server og god middag!

Da er jeg mett og god, og klar for helg. Håper du er det samme. Fortsatt god fredag!

 

Kristine  ♥

8 kommentarer
    1. Mmm! Elsker den pesto osten! 😀 Og ja, pesto og laks er en skikkelig god kombo! 😀 Ønsker deg en nyyydelig helg, goding! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg