LIFE HACKS

                                                                                                                                                                                  Inneholder add-linker

Livet kan føles crazy til tider. Mitt liv gjør i hvert fall det! Jeg tror absolutt det er opp til oss selv å gjøre det beste ut av det livet vi har fått. Hver eneste dag! Derfor har jeg noen life hacks jeg vil dele med dere. Små enkle ting som gjør dagene litt bedre og enklere.

⋄ Kokosmelk i kaffen. Bare prøv det! Jeg er egentlig ikke så glad i kokossmak, men det er noe med den milde, runde og søte smaken fra kokosmelk som er kjempe godt i kaffen! Skal jeg gjøre kaffekoppen ekstra god, tilsetter jeg to dråper vaniljesmak. Mmmm. Jeg sitter med en kopp i skrivende stund!

⋄ Sov med sovemaske. Dette er alfa omega for at jeg skal få en god natt søvn. Lys, uavhengig om det er fra telefonen din, sollys som kommer gjennom gardinen eller noe helt annet, tukler med serotoninnivået i hjernen din og påvirker dermed hvor lett du sovner og hvor godt du sover. Med sovemasken på er det mørket hele natten og jeg sover så mye bedre!

⋄ Lag din egen nøttemiks. Selv bruker jeg en blanding av macadamianøtter, gojibær, kakaonibs, inkabær og valnøtter. Det blir en veldig god kombinasjon og blandingen er stappfull av masse sunne næringsstoffer! Ved å lage miksen selv, unngår du unødvendig sukker som ofte er i den ferdigkjøpte varianten, og du kan velge ut dine favoritter. Oppbevar nøttemiksen i små bokser.

⋄ Kok opp masse egg en dag i uken. Lag smilefjes på eggene du har kokt og sett dem i kjøleskapet. Da har du en enkel og god proteinkilde klar uten at du må gjøre noen forberedelser. Dessuten får du et hyggelig lite smil hver gang du skal ha et egg.

⋄ Instaler flux på PCen din. Lyset som kommer fra pcen din påvirker hjernen din. Det gjør blant annet at du sover dårligere og også kan ha problemer med å sovne. Når du installerer flux, det er gratis, så endrer lystet på pc-skjermen din seg i takt med hvordan solen står opp og hva som er mest gunstig for deg. En life saver om du vil se på Netflix eller sitte på pcen på kvelden.

⋄ Bruk yoga sprayyogamatten din. Denne er helt genial. Etter at jeg har vært på yoga, tørker jeg over maten, sprayer på et par spray av yoga spray og tørker over på nytt. Vips er matten ren og den lukter super fresht. 

⋄ Frys ned druer. Frosne druer er som små munfulle med sorbet. Det er så godt! De blir harde, men ikke for harde, og er søte og gode. Frosne druer er min faste søte snack for tiden. Har du ikke prøv det så gjør det snarest! 

⋄ Ta en prøvetime på et treningsstudio i nærheten av deg. De aller fleste treningssentre tilbyr gratis prøvetimer. Kjenner du deg litt demotiver en dag, ta en prøvetime på et annet senter. Det kan være moro å teste et helt nytt treningssenter eller å teste en ny treningsform. 

⋄ Sett ansiktskrem i kjøleskapet. Jeg har både ansiktserumet og dagkremen min i kjøleskapet. Det gir en ordentlig oppkvikkende effekt å smøre på den kalde kremen om morgenen. Jeg føler at ansiktet får et ekstra løft med en gang!

⋄ Bruk knebeskyttere når du gjør knedominante øvelser som knebøy og utfall. Øvelsene blir noe helt annet med knebeskyttere! Jeg har en følelse av at knebeskytterne varmer kneleddene slik at jeg blir mer bevegelig, samtidig som jeg kan ta ordentlig dype utfall hvor knærne berører gulvet for hver repetisjon uten å få vondt i knærne.

⋄ Dere vet jeg elsker Nocco. Jeg er kanskje litt for avhengig til tider! Uansett, nyheten Nocco passion er på tilbud nå. Det er min favorittsmak sammen med pære og carnival. Ikke for søt, men heller ikke for sur. 

⋄ Er telefonen din tom for strøm? Sett den på flymodus når du lader den. Da lader den dobbelt så fort. Det hjelper i hvert fall meg som er en utålmodig sjel. 

Håper mine life hacks kommer til nytte for deg også ☺

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Haha. Digger at du også sover med sovemakse. Samboeren min sier jeg er så rar som gjør det. Men er jo bare for å få sove godt 😉

    2. Yogaspray bruker jeg hele tiden. Tar litt på puta om kvelden også fordi den er beroligende 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg