LIVET ER FOR KORT TIL Å

Jeg har akkurat fylt trettien år. Selv om jeg fortsatt ikke føler meg helt voksen, jeg er usikker på om jeg noen gang vil gjøre det, har jeg lært og erfart en rekke ting. Med årene (og livserfaring) har jeg soleklart blitt flinkere til å sette pris på hverdagen og alle de små tingene. Ikke minst har jeg forstått hva jeg vil bruke livet på og hva livet er for kort til.

Livet er for kort til å

⋄Bruke bh
Altså, jeg vet ikke med dere, men jeg hater bh! Nettopp derfor har jeg nå bare en bh i klesskapet mitt. Bortsett fra treningsbhene vel og merke. Til hverdags bruker jeg heller sportsteip over brystvortene. That’s it!

⋄ Ikke drikke vin i eget selskap
Tidligere har jeg skjemmes litt over at jeg støtt kan ta meg et glass vin hjemme i eget selskap. Bare kose meg på egenhånd og nyte vinen. Da jeg var yngre fikk jeg alltid høre at det var veldig voksent og jeg følte meg rar. Det har jeg heldigvis lagt helt fra meg. Jeg nyter dette så utrolig mye. Det er faktisk en av de beste tingene jeg liker å gjøre. Livet er for kort til å skjemmes over noen slike små magiske øyeblikk. 

⋄ Bruke mye tid på sosiale medier
Dette er kanskje rart med tanke på at jeg jobber med sosiale medier. Det finnes masse inspirasjon på sosiale medier, men det kan også være noe negativt og ta mye tid. Selv har jeg satt en tidsbegrensning på 15 minutter om dagen. Telefonen min sier i fra om jeg overstiger dette. Denne begrensningen gjør at jeg er mye mer tilstedte i mitt eget liv. Jeg ser mer opp og rundt. Ser omgivelsene og de rundt meg. Husk at DU er den viktigste personen i ditt liv og at DU skal leve ditt eget liv, ingen andre sitt gjennom sosiale medier. 

⋄ Veie meg
Jeg har brukt alt for mye tid og energi på å veie meg og synes at det tallet baderomsvekten viser er feil. Enten har det vært for mye ,eller så har det vært for lite. Livet er for kort til dette. Vekten har ingenting for å si om et menneske har det bra eller ikke. Ei heller for lykkefølelsen. Å unngå vekten (med mindre det er noe spesielt, som for eksempel mitt prosjekt vektoppgang eller av andre helserelaterte årsaker), er noe jeg vil anbefale alle. 

⋄ Drikke dårlig kaffe
Altså, morgenkaffen min er hellig. Jeg finner så mye glede i denne koppen. Da må jeg ha en god kaffe, helst kapselen Ispirazione napoli fra Nespresso, som jeg nyter mens jeg skriver i takkenmlighetsdagboken min og tenner ett lys. Denne lille morgenrutinen på ti minutter, tilfører virkelig litt magi hver dag. 

⋄ Irritere meg over været
Hvem har vel ikke stått opp om morgenen, sett at det regner, og blitt sur og irritert? Been there, done that! Dette er en ting jeg har jobbet mye med mentalt for å endre. Du får ikke gjort noe med været. Enten det er regn, snø, for varmt, for kaldt, surt. Det er som det erForsøk så godt du kan å ikke irritere deg over det. Det fører bare til en negativ tankegang. Får du en tanke om været som ikke er positiv, forsøk bare å la denne tanken fly forbi som en sky på himmelen og bruk heller energien din på noe annet.

⋄ Ikke spise god mat
Mat gir meg enormt mye glede. Jeg elsker god mat! Jeg tørr påstå at jeg spiser ene og alene god mat. Før kunne jeg spise tunfisk rett ut av boksen on the go fordi det er “sunt”. Sånn gidder jeg ikke leve lenger. Det er livet rett og slett for kort til. Nå spiser jeg bare god mat og forsøker alltid å kose meg med maten, samt være takknemlig for maten jeg har foran meg. Uansett hvor liten tid jeg har!

⋄ Spare alle pengene mine
Jeg vil bruke pengene mine på reiser og opplevelser, ikke bare spare de opp på konto og ha de. For all del. Jeg sier ikke at man skal sløse penger. Jeg er nok så økonomisk av meg og sparer penger hver måned. Likevel er det viktig for meg å ikke spare alle, men å kunne unne meg og bruke noen penger underveis i livet også, og da aller helst bruke de på opplevelser, ting som merker meg i sjelen / hjernen livet ut.

⋄ Bekymre meg for hva alle andre mener og tenker om meg
Jeg er meg. Jeg kan ikke bli likt av alle eller gå godt overens med absolutt alle. Slik er det bare. I ungdomsårene brukte jeg alt for mye tid og energi på å tilfredsstille, som om det gikk på akkord med mine egne verdier, og jeg ønsket at absolutt alle skulle like meg. Dette har jeg heldigvis lagt fra meg med årene. Nå kan jeg være meg selv, fult og helt, uten å bekymre meg over alle andres tanker og meninger. Det føles utrolig godt.

Da jeg spurte en venninne av meg hva hun synes livet er forkort til, svarte hun “å ikke klemme 13 åringen min hver dag og si jeg er glad i deg, til tross for at han synes det er skikkelig kleint og irriterende”. Det synes jeg var et fint svar. Hva synes du livet er for kort til?

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Sååå enig med bh! Bruker det ikke! Haha! 😉 Og enig i mye annet av det du skriver! Vi må både yte, men også nyte! Ha en fin helg, fine deg! <3

    2. Livet er for kort til å ikke le hver dag. Nå ser jeg masse teit på YouTube og finner glede i det 🙂

    3. Haha… Jeg har samme greie ovenfor bh. Også synes jeg livet er for kort til å klage <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg