M & M BLONDIES

                                                                                                                                                                                                Inneholder add-linker

Bakesøndag! Min soleklare favoritt. Eller, jeg er i grunn ganske glad i alle mulige dager, men jeg elsker å starte søndagen med en bakerunde. Det gir meg så ro i sjelen.

I dag laget jeg blondies med M&M og fitness choco crips. Blondies er rett og slett en slags hvit brownies. En seig, saftig og skikkelig god kake. Jeg har puttet M&M og fitness choco crisp i den. Det kan du bytte ut med hakket sjokolade, nøtter eller lignende.

M & M blondies

2 ss smør
2 ss agavesirup, eventuelt annen sirup eller honning
2 egg
4 ss sukringold
100g gresk yoghurt
80 g havremel
50 g speltmel
20 g casein i vaniljesmak

1/4 ts kanel
1/3 ts kardemomme
1/4 ts salt
Ca 80 g sjokolade, jeg brukte ca 40 g M&M og 40 g fitness choco crisp

Smelt smøret. Rør ned fibersirup til du har en jevn blanding. Tilsett så egg.
Bland sammen tørrvarene.
Ha eggblandingen og kesam sammen med tørrvarene. Rør godt.
Hell røren i en form.
Stek på 175 grader i 15 -18 minutter.
Avkjøl i formen.

Det er viktig at du avkjøler kaken helt før du skjærer i den. Ja, jeg vet det er vanskelig. Når du tar den ut av stekeovnen lukter det fantastisk, men det er verdt ventingen. Når kaken har fått satt seg blir den ekstra seig og god.
Nyt med et glass melk eller en god kopp kaffe. Håper det smaker.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg