MAGISK LØPETUR OG FORDELER VED LØPING

                                                                                                                                                                                                 Inneholder add-linker

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en magisk løpetur. Altså, jeg føler meg helt i ekstase! Jeg har nesten lyst til å synge ut ‘halleluja’. Som dere vet, har jeg trent ganske annerledes i hittil i 2019. Jeg ble diagnostisert med lekktarm som hadde ført til en rekke betennelser i kroppen. All trening har derfor vært relativt lett, og jeg har så og si ikke gjort noen form for kondisjonstrening. Til tross for at det små regnet, som dere muligens ser på bildene, var det så deilig. Jeg skulle ønske jeg kunne dele følelsen jeg sitter med akkurat nå, med dere. Det er som om kroppen flommer over av energi, glede og endorfiner. Helt magisk rett og slett!

Jeg har på meg Röhnisch genserBody Engineer tightsBody Engineer bh, Adidas sko og Miiego øreklokker.
Ps, genseren er litt stor i størrelsen, så gå ned en størrelse. Jeg bruker normalt S på overkroppen og i denne har jeg XS.

Det er jo så mange fordeler ved løping
⋄ Løping er godt for hele kroppen din. Du styrker lunger, hjerte, benbyggning og muskulatur!
⋄ Løping stabiliserer insulinnivået ditt og kan dermed mine riskoen for diabetes.  
⋄ Løping er enkelt. Det kan gjøres når som helst og hvor som helst, og du trenger minimalt med utstyr.
⋄ Løping er ofte aerob trening, altså trening uten at du blir veldig andpusten, og denne formen for trening senker blodtrykket ditt. 

⋄ Løping styrker skjelettet ditt. Du bærer din egen vekt med en stor kraft for hvert skritt. Ved å styrke skjelettet minsker du også faren for benskjørhet. 
⋄ Løping  øker utslippet av noradrenalin, dopamin og serotonin. Noe som gjør deg i godt humør.
⋄ Løping øker også kroppens produksjon av antistresshormoner, som gjør deg mindre stresset.

Så hvorfor ikke ta deg en liten løpetur i løpet av helgen? Det er jo så mange fordeler ved løping. For ikke snakke om den fantastiske følelsen etterpå!
Nå skal i hvert fall jeg ha en helt magisk dag videre. Håper du får en nydelig kveld!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg