MANDAGSTIPSENE

                                                                                                                                                                                          Inneholder add-linker

Hei og god mandag dere ♥ Det er maaaandag. Jada, jeg er kanskje litt vel gira og klar denne mandagen. Med en uke fri, kjenner jeg at det blir skikkelig godt med hverdag, jobb og rutiner igjen. Jeg er og forbli et rutinemenneske!
Ettersom det er mandag og fult kjør for Black Week, vil jeg komme med noen tips til dere, mandagstipsene.

⋄ Astoria bh
Astoria crop toppen, har dere sett mange ganger her på bloggen. Senes i dag på instagram og her på bloggen på onsdag. Det er et favorittplagg i garderoben som jeg har i mange farger. Nå har denne endelig kommet som bh.  Seamless og veldig behagelig. Den tror jeg raskt blir en ny favoritt. Jeg har den sorte varianten. Den finnes også i rød og i lys grønn. Du får tjuefem prosent rabatt på disse nå som det er Black Week.

⋄ Nocco
Jeg må også slenge med at det er minus trettifem prosent rabatt på Nocco denne uken. Dere vet jo at jeg er Noccofan

⋄ Vårløk i vann
Ettersom jeg har IBS forsøker jeg å ikke spise så mye løk….selv om jeg skal innrømme at jeg spiser det flere ganger i uken, men i moderate mengder. Spiser jeg for mye løk, får jeg vondt i magen. Derimot får jeg ikke vondt i magen av den grønne delen på vårløk og purre. Dette er vanlig for de med irritabel tarm ettersom den grønne delen av vårløk og purre er såkalt low fodmap. Jeg synes det er synd og skulle kaste den hvite delen av vårløken og kun bruke den grønne. Da oppdaget jeg at du kan sette bunten med vårløk eller purre i et lite glass med vann, så vokser den grønne delen ut igjen. På den måten slipper man å kaste den hvite delen og du får ny frisk, grønn vårløk uten å gå i butikken.

⋄ Litt lykkeligere
Litt lykkeligere av Sara Lossius er en søt og lettlest bok jeg kan anbefale alle som er opptatt av psykisk helse. Sara Lossius har du kanskje hørt om via Ingefær podcast? Jeg har til og med vært med i en episode der. I boken forteller Sara om forskning, samt sin erfaring og kommer med tips til hvordan du kan bli litt lykkeligere. Ofte synes jeg selvhjelpsbøker og bøker som omhandler psykisk helse, ofte kan være kjedelige eller kompliserte. Denne boken derimot, er lettlest og kommer med enkle konkrete tips. Boken litt lykkeligere er også en fin (jule)gave til mamma eller en venninne. 

⋄ Hereditary
Denne filmen på Netflix, så jeg i helgen. Er du glad i skrekk / horror filmer, vil denne falle i smak. Det er ikke ofte jeg finner en triller jeg faktisk liker, men denne likte jeg. Her følte jeg at pulsen økte jevnlig og jeg faktisk fulgte med hele filmen. 

⋄ The protein kitchen proteinbar
Er du en som lett får vondt i magen i magen når du spiser proteinbarer? Da kan jeg anbefale baren fra The protein Kitchen. Disse inneholder bare naturlige ingredienser, dadler, mandler, eggehvite, kakao og smak. Jeg liker spesielt godt smakene cocoa & peanuts og cocoa & hazelnuts. En bra proteinbar om man ønsker naturlige ingredienser. Jeg kan også anbefale proteinshaken deres som er laget med mandelmelk for deg som unngår melk.

⋄ IcanIwill gensere
Altså, dere har jo sett disse før, men jeg må tipse om de igjen ettersom det nå er Black Week og alle genserene er på tilbud. Jeg bare elsker disse. Jeg har alt for mange modeller og alt for mange farger, men jeg blir ikke lei! Disse kan brukes både til hverdags, for eksempel over en jeans eller en skinnbukse, eller sammen med en joggebukse for et koseantrekk, eller på trening. Over har jeg på meg Essential cropped sweater. Denne finnes i beige ,grønn og  sort. Denne er kort i modellen og superlekker over en high waist bukser. På bilde nummer to har jeg på meg Essential crew neck. Dette er en lenger og mer oversized variant med super behagelig pusestoff innvendig. Den finnes i beige, sort og grønn. Denne modellen finnes også med hette, Essential hoodie, som kommer i fargene beige, sort og grønn. På siste bilde har jeg på meg Inhale crewneck. Den er litt kortere i modellen, uten å være cropped, og har en veldig fin innsvingt fasong. Dette er nok min soleklare favoritt. Jeg har den i både sand og sort. Denne modellen finnes i sand, sort og grå.  Alle variantene har jeg i størrelse S som er min normale størrelse. Genserne får du til tjuefem prosent rabatt akkurat np.

⋄ 5 min meditasjon
At meditasjon er bra, har de fleste av oss hørt. Meditasjon senker stressnivåene våre, gir en bedre fordøyelse, gir bedre energi og konsternasjon, gjør at du sover bedre, minsker risikoen for psykiske sykdommer og en hel rekke andre ting. Mange, inkludert meg selv, tenker ‘sånt har jeg ikke tid til’. Sannheten er at vi alle har 2 -5 minutter! Det jeg har merket størst forskjell på etter at jeg begynte å meditere fast, er at jeg sovner mye raskere på kvelden og at jeg også sover bedre. Selv om jeg ikke mediterer før jeg legger meg. Nå bruker jeg en podcast hvor jeg mediterer så og si daglig. Jeg kan sterkt anbefale podkasten Meditation Life Skills podcast. De har flere korte episoder på mellom 3 -6 minutter. Jeg liker spesielt episodene 5 minut mindfulness body relaxation, 5 minute guided gratitude meditation for morning og 5 minute evening guided meditation for a deep and restful sleep. Dette er en perfekt podcast for nybegynnere slik som meg.

⋄ Plastbokser i kjøleskapet
Jeg irriterer meg over rot i kjøleskapet. Derfor har jeg små plastbokser som jeg har pålegg og andre små ting. Disse har jeg kjøpt på Jysk for 10 kroner. Det gjør det mer ryddig og oversiktlig. Jeg bruker også de samme plastboksene i baderomsskapet for å holde orden der. Nei til rot!

⋄ Legg dynen på varmekablene
Dette er kanskje litt merkelig. Jeg begynte å gjøre det for to uker siden og nå må jeg gjøre det hver kveld! Ettersom jeg liker å ha det kaldt på soverommet og alltid har vinduet åpent (det er forøvrig også bedre for nattesøvnen vår med et kaldt soverom), føles dynen forferdelig kald når jeg legger meg i den. Derfor legger jeg den nå på varmekablene på badet, samtidig som jeg går for å pusse tenner. De fem minuttene dynen får på det varme gulvet, gjør at det føles magisk deilig å legge seg under den varme dynen i det kalde soverommet. Prøv selv!

Det var mandagstipsene for denne gang. Håper noen av de er nyttige for deg. Ikke minst håper jeg du får en aldeles nydelig uke. God mandag!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Margit
      Jeg hadde varmeteppe før. Hihi… Men det gikk i stykker. Så nå fungerer det like bra å legge dynen på gulvet, må bare huske det. Enig at man må ha det friskt og kaldt. Liker at du kaller det fantastisk hverdagsfølelse. Sånne magiske øyeblikk som vi burde være flinke til å sette pris på 🙂 Forskning viser jo at vi sover bedre da også. Både med tanke på å sette pris på ting og sove i kulden.

      Tusen takk for hyggelige ord Margit. Det setter jeg virkelig pirs på. Takk 🙂

    2. Kan anbefale varmeteppe i sengen, skru på full guffe 1-2 timer før du skal legge deg – bre dynen godt over, og åpne vinduet <3 Er altså den meste fantastiske hverdagsfølelsen å legge seg i varm seng, med kald deilig vinterluft i rommet 🙂

      Ellers vil jeg takke for mange år med fine poster her på bloggen ( og på Instagram, men bloggen er jo ekstra fin synes jeg ), du er veldig inspirerende med tanke på livsstil, trening og mat – og sunnere godis. klem fra fast, langvarig følger

    3. Jeg har den lange genseren i sort. Den er skikkelig behagelig. Liker den godt selv 🙂 Tror ikke jeg skal kjøpe en til sånn som deg da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg