MANGO- OG BØNNESALSA

Alle som følger meg på sosiale medier har fått med seg at jeg er i grill-mood on dagen. Det går mye i grilling. Jeg grillet alt fra kjøtt til grønnsaker og poteter. Jeg forsøker å variere grillmaten med forskjellig typer kjøtt, fisk og fugl og forskjell tilbehør. I går laget jeg mango og bønnesalsa som tilbehør til middagen. Det var skikkelig godt.

Jeg laget en slags sursøt dressing. Kombinasjonen av denne sammen med det søte fra mangoen ,det bitre fra løken, og den milde og runde fra bønnene, gav virkelig en god salsa! 

Enkel mango og bønnesalsa

1 mango
1 liten rødløk
2 hvitløksfedd
Ca 1 cm chili
1 boks kidneybønner
1 liten boks med maiskorn
Ruccola
1 boks cherrytomater
1/2 sitron
1 ts fibersiurp, eller honning, kan sløyfes
1/2 ts pepper
1/3 ts salt

Finhakk hvitløk og chili.
Del tomat, mango og rødløk i terninger.
Bland sammen sitronsaft, fibersirup, salt og pepper.
Ha alle ingrediensene i en skål eller en bolle. Hell over dressingen.
Server.

Salsaen er holdbar et par dager i kjøleskapet. Lag en stor porsjon så du har til flere dager. Du kan bruke salsaen som topping på knekkebrød eller lomper, som en slags dressing på salater eller som tilbehør til kjøtt, fisk og fugl.
Håper det smaker.

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Mango røløk og bønner er jo skikkelig digg. Kan tenkte meg at det er godt sammen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg