MATVAFLER ALA LUNSJVAFLER

Det her kaller jeg en real lunsj; matvafler ala lunsjvafler med supergodt pålegg. Jeg jobber sent i dag og da måtte jeg lage noe ekstra godt til lunsj. Jeg satte meg ned med deilige lunsjvafler, tente et lys og leste i boken Tenke fort, tenke langsomt av Daniel Kahneman som jeg leser for øyeblikket. Det er for øvrig en veldig interessant bok om du synes tanker og følelser er spennende. Jeg har fått noen aha – opplevelser mens jeg har lest denne. Boken anbefales.

Over til matvaflene ala lunsjvafler. Dette er en salt vaffeloppskrift som gir gode og saftige vafler. Vil du ha søte vafler kan du tilsette litt sukringold, kanel og kardemomme. Spis som de er eller ha på deilig pålegg.

Matvafler ala lunsjvafler
Til 1 person

50 g havremel
2 ss hvetemel, eventuelt speltmel eller annet mel
100 g kesam
2 egg
1 ts bakepulver
0,5 dl melk eller vann
1/2 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene i en bolle.
La svelle i 5 minutter før du steker vafler på medium varme i vaffeljernet. 
Jeg bruker litt kokosolje i vaffeljernet.

Jeg smurte vaflene mine med phildephia, før jeg toppet med rødløk, avokado, ruccola, tomat, stekt egg og salt. Den kombinasjonen er virkelig supergod! Du kan tro jeg koste meg.
Har du spist noe godt denne lørdagen?

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Dette må prøves, og det passer jo perfekt å teste dem nå som jeg er matlei og har nesten null inspirasjon til å lage noe utenom det vanlige standard som går igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg