MEKSIKANSK EGGERØRE

I dag startet jeg dagen med en styrkeøkt. Det fullkropp med fokus på chins og markløft. Etter økten bar bar det rett hjem for å lage meg en næringsrik lunsj. Jeg forsøker alltid å fylle på med proteiner og karbohydrater etter at jeg har trent.

Etter en rask titt i kjøleskapet, bestemte jeg meg for å lage meksikansk eggerøre. Fy søren så godt! Eggerøre fikk en helt ny betydning! Jeg serverte eggerøren i salatblader sammen med avokado og lilla søtpotet, ja lilla søtpotet! Den lilla søtpoteten fant jeg på en frukt- og grønnsaksbutikk her i Sandvika. Smaken minner mer om vanlig potet enn søtpotet, den er ikke fult like søt som den originale søtpoteten. 

Meksikans eggerøre
Til 1 porsjon

2 -3 egg
1/2 rødløk
1/2 stang vårløk
1/2 tomat
Litt finhakket chili
1 håndfull ferdig kylling, kan sløyfes
Salt, pepper og hvitløkspulver
1/2 lime

Kutt løk, vårløk og tomat i tynne skiver.
Stek løken og chili i en panne et par minutter på høy varme til løken blir myk. Tilsett tomater.
Sett ned temperaturen på stekepannen til medium.
Ha i eggene og rør godt.
Tilsett vårløk og kylling om du bruker det, og strø over litt salt og pepper. Jeg brukte ca 1/3 ts salt, 1/4 ts pepper, 1/5 ts hvitløkspulver.
Press over limesaft og server.

 

Til servering
Hjertesalat
Avokado
Potetbiter om ønskelig
Cherrytomater

Fordel eggerøren i salatbladene.
Topp med potetbiter, avokado og cherrytomat.
Du kan også servere meksikansk eggerøre på brødskiver eller i lomper. 

Der har du et fantastisk godt og super sunt måltid på  8 -10 minutter. Det er sunn fastfood på sitt beste vil jeg si! Proppet med proteiner, sunt fett, grove karbohydrater, fiber og masse vitaminer og mineraler.

Bare se på det måltidet da. Om du ikke blir sulten nå, så vet ikke jeg!

 

Kristine♥

6 kommentarer
    1. Det så skikkelig godt ut. Eggerøra ser helt perfekt stekt ut også. Ikke tørr lissom.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg