METCON MANDAG

MetCon er et ord fra crossfitmiljøet. MetCon står for metabolic condition. Når man setter sammen en MetCon, ser det ofte ut som en slags sirkeløkt hvor du har høy intensitet en gitt periode, før du har en kort pause, og deretter gjentar. En MetCon er ofte relativt kort, da målet er å få opp intensiteten og ha høy puls. Det blir nesten som en intervalløkt med styrkeøvelser.

Jeg vet jeg ser veldig sint ut på disse bildene, men det er jeg altså ikke. Jeg er bare dypt konsentrert.

I dag kjørte jeg en en slags MetcCon, en Metcon Mandag. Jeg brukte en vektstang, men du kan bytte ut vektstangen med to manualer eller kettlebells. Har du ikke tilgang på treningsutstyr eller vil gjøre denne treningsøkten hjemme, kan du gjennomføre den med egen kroppsvekt. Øk da til 20 repetisjoner på hver øvelse og dropp øvelsen clean and press. 

MetCon Mandag

10 burpees 
10 knebøy
10 clean and press
10 utfall, 10 på hvert ben
10 stående roing
10 glute bridge
10 mountain climber
10 burpees

Ta 1 minutts pause.
Gjenta så 2 ganger. 
Ta 1 minutts pause. 
Gjør så maks antall burpees på 2 minutter.
Finito, Bra jobbet!

Dette er en morsom og annerledes økt hvor du får utfordret både styrken og kondisjonen. Jeg fikk i hvert fall veldig høy puls en periode og følte meg svett, blid og fornøyd etterpå! En perfekt kjappis på en mandag.
Håper du har hatt en fin start på uken. Fortsatt goood mandag!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg