MIN FAVORITT KVELDSMAT – MEXICANSK EGGERØRE

Jeg bare elsker denne retten! Jeg har spist den til både frokost, lunsj og kveldsmat i det siste. Det er en slags meksikansk eggerøre, og det blir bare så godt. Ordentlig friskt og velsmakende rett og slett! Også gir retten masse næring. Her er det flust av vitaminer, mineraler, fiber, proteiner, sunt fett og omega3 (hvis du velger kjøtt og egg fra gode kilder). Denne her må du prøve. 

Min favoritt kveldsmat – meksikansk eggerøre 
1 porsjon

2 egg
Ca 100 g kjøttdeig / karbonadedeig
1/5 rødløk
1/2 paprika
2 -3 cherrytomater, jeg har brukt gule cherrytomater
1/2 avokado
1 håndfull ruccola
Koriander
Lime
Salt, pepper og chiliflak

Del avokado, løk og paprika i terninger. Cherrytomat i båter.
Ha en klatt smør i en panne sammen med løk og kjøttdeig. Stek til kjøttdeigen er klar.
Ha så i eggene. Rør raskt rundt. Jeg foretrekker at plommen fortsatt er bløt og lar det bare steke i 30 sekunder. 
Ha så i avokado, ruccola, paprika og koriander, samt krydder. Rør rundt og ha på en tallerken.
Topp med limesaft. 

Vil du ha en supersunn og veldig god frokost, lunsj eller kveldsmat, lag mexicansk eggerøre. Nam! DU har sikkert spist lørdagsfrokosten allerede, men kanskje dette kan være noe til søndagsfrokosten?

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg