MIN HJEMMETRENING DEN KOMMENDE UKEN

Denne uken her har jeg roet ned “livet” med oppussing og jobb, og fått til et par treningsøkter. Faktisk har jeg hatt fire treningsøkter. Noe jeg sier meg veldig fornøyd sammenlignet med uken før, hvor jeg kun trente to ganger. I dag har jeg faktisk vært ute på en joggetur. Det ble årets første løpetur! Det var rimelig tungt, skal jeg si deg. Mageoperasjoner og to måneder helt uten trening har desidert ikke gjort kondisjonen min bedre. Men da kan det jo bare gå en vei, og det er oppover. Solen skinte under hele løpeturen. Selv om det føltes tungt, jeg pustet og peste, var det ganske deilig. Spesielt når jeg var ferdig. En blanding av mestringsfølelse og endorfiner. Så herlig!

Nå har jeg akkurat planlagt min hjemmetrening den kommende uken. Ettersom hjemmetrening ikke er noe jeg normalt driver med, må det planlegges mer enn trenings på studio.

Min hjemmetrening den kommende uken

⋄ Mandag
Hvile

⋄ Tirsdag
Fullkroppsøkt med kettlebells. Her ser jeg for meg en ren styrkeøkt med knebøy, roing, skulderpress, strak markløft, hip thrust og floor press.

⋄ Onsdag
Lett fullkroppsøkt med puls. Her ser jeg for meg flere repetisjoner og høyere intensitet.

⋄ Torsdag
Som mandag. En ren styrkeøkt på hele kroppen med kettlebells.

⋄ Fredag
Hvile, joggetur eller intervaller.

⋄ Lørdag
Kombinasjonsøkt med styrke og kondisjon. Trolig en kombinasjon av hoppetau og treningsøvelser med strikk.

⋄ Søndag
Hvile eller gåtur.

Når jeg planleger min trening den kommende uken, tar jeg utgangspunkt i arbeidsuken min. Jeg har som dere vet, to jobber. Jeg jobber både som sykepleier og online coach. Jeg starter alltid med å skrive opp hvordan jeg jobber, da sykepleievaktene min og timer med online coaching. Dette er grunnmuren. Så legger jeg inn trening der det passer. Når treningssentrene er oppe, skriver jeg sjeldent ned hva jeg skal gjøre, da jeg allerede har en slags plan i hodet mitt. Nå som jeg trener hjem, jeg er lite kjent med hjemmetrening, planlegger jeg også hva jeg skal gjøre.

Planlegger du treningen din?
Ha en så fin søndagskveld som overhode mulig. Ta vare på de rundt deg.

 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Beate
      Helt enig. Hjemmetrening er på en måte mer avansert enn trening på et treningssenter, selv om det er lettere, om du skjønner hva jeg mener. Hihi.
      Håper du har hatt en bra mandag. Stor klem <3

    2. Føler det akkurat på samme måte! Jeg er mer nøye på å planlegge øktene hjemme. Det er nok fordi jeg føler det skal litt mer til for at treningen skal bli “god nok” på en måte. På treningssenteret har jeg det mer i hodet, og jeg vet jeg har de tyngre vektene mer tilgjengelig. Så der går det litt mer på autopilot liksom, hehe! Ha en fin dag, godeste deg! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg