MIN SUPERSMOOTHIE – SUPERGOD OG SUPERSUNN

                                                                                                                                                                                        Inneholder add-linker

Plutselig er smoothie blitt min greie. Jeg som aldri har vært spesielt fan av smoothie og som ikke har vært glad i kald mat generelt – annet enn is. Is elsker jeg! Kanskje det er nettopp derfor jeg har lagt min elsk på smoothies den siste måneden, fordi jeg lager den på en slik mate at det minner meg om iskrem? Uansett, nå digger jeg smoothie!

Som flere trolig har fått med seg på instagram, er det spesielt den grønne smoothien det har gått mye av. Med masse deilig topping. Jeg kaller det en supersmoothie. Den er nemlig supergod og supersunn.  Denne supersmoothien som jeg laget i går, serverte jeg med kiwibær, mango, peanøttsmør og kakaonibs. Nam!

Min supersmoothie – supergod og supersunn
Til 1 porsjon

1 håndfull frossen brokkoli, ca 50 g
1 håndfull frossen spinat, ca 50 g
1 frossen banan
1 stor håndfull frossen ananas, ca 100 g, eventuelt annen frossen frukt eller bær som mango eller jordbær
1 ss chiafrø
20 -30 g casein proteinpulver, jeg brukte salted caramel*
1/3 ts vaniljepulver
1 dl melk eller vann, jeg brukte mandelmelk

Ha alle ingrediensene i en blender. Kjør til en tykk smoothie.
Har jeg god tid, liker jeg å sette bollen med supersmoothie i fryseren i 15 -20 minutter før den fryses. 

*eventuelt annet proteinpulver

Jeg anbefaler virkelig caseinproteinpulver og chiafrø i denne oppskriften. Begge deler trekker til seg mye væske og gir en tykk og god kremet konsistens. I tillegg inneholder chiafrø masse sunt fett fra omega-3 fettsyrer og godt med fiber. Proteiner i smoothien gjør at den metter bedre og at det blir et komplett måltid. 

Se på den gode konsistensen da. Nesten som iskrem! Og du, jeg kan love deg at det ikke smaker grønnsaker. Jeg var selv veldig skeptisk første gangen jeg testet grønnsaker i smoothien. I kombinasjon med andre ting, blir smaken av brokkoli og spinat helt kamuflert. Her har du virkelig en supersmoothie som er full av proteiner, vitaminer og mineraler, fiber og omega3, og som smaker super godt. Håper virkelig du lar deg friste til å prøve denne godsaken!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Squash og agurk er også slikkelig godt i smoothie. Frossen da. Prøv det 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg